טיפ: לשנות את הפונט בארדואינו

מכיוון שהנושא כבר עלה בקבוצת הפייסבוק של הקהילה, וידוע שהוא מטריד מתחילים רבים, הנה מדריך קצרצר לשינוי הגופן (פונט) המרגיז בעורך הטקסט של סביבת הפיתוח של הארדואינו.

AnnoyingFont
נסו לעבוד עם הפונט הזה

ראשית, יש את העניין של גודל הפונט: לפעמים, מספיק להגדיל אותו קצת כדי שהוא יהפוך להרבה יותר ברור. בתפריט של סביבת הפיתוח, בחרו ב-File->Preferences, ובחלון שייפתח, כתבו ערך חדש לשדה Editor Font Size. כתוב שם אמנם שדרוש אתחול-מחדש של התוכנה כדי שהשינוי ייכנס לתוקף, אך נראה שבגרסאות האחרונות זה כבר לא נכון והשינוי הוא מיידי.

אבל מה אם רוצים לשנות את הפונט עצמו?

אפשר להגיע לפונטים שמותקנים ב-Windows ולראות אותם בעזרת יישום המערכת Character Map (הוא נמצא בתפריט ההתחלה של Windows, אי-שם תחת Accessories, System Tools). בחרו פונטים שונים שם עד שתמצאו משהו שמוצא חן בעיניכם. זיכרו, ככל שהפונט יותר נקי ופשוט, כך יהיה קל יותר לקרוא אותו:

CharacterMap

הצגת גופן Courier ב-Character Map

מצאתם? מעולה, רשמו לעצמכם בצד את השם של הפונט בדיוק כפי שהוא מופיע בתיבה העליונה.

כעת חיזרו לסביבת הפיתוח של ארדואינו ופתחו שוב את Preferences. למטה, ממש מעל הלחצן OK, מצוין הנתיב של קובץ ההגדרות של סביבת הפיתוח. אפשר להקליק על הטקסט הזה, והדבר יפתח את התיקיה שבה הקובץ (Preferences.txt) נמצא. מומלץ בחום להעתיק ולהדביק עותק שלו באותו מקום כבר עכשיו, למקרה שמשהו יתקלקל בטעות.

פתחו את הקובץ בעורך טקסט פשוט, כגון Notepad. קרוב להתחלה שלו, בסביבות שורה 12, יש הגדרה שמתחילה ב-"editor.font". בהמשך מופיעים הסימן "=" ושלושה פרמטרים מופרדים בפסיקים. הראשון שבהם הוא שם הפונט. החליפו את מה שנמצא שם בשם של הפונט החדש שהעתקתם. שימרו את הקובץ והפעילו מחדש את סביבת הפיתוח. וואלה!

Courier in Arduino IDE
סביבת הפיתוח עם פונט נורמלי בעורך

חשוב מאד: לא כל פונט שתבחרו יעבוד. הסיבה לכך לא ברורה לי, אבל לא חסרים פונטים שכן יעבדו, כך שלכל היותר תצטרכו לחזור על התהליך פעמיים או שלוש. תכנות נעים!

הערה: בפוסט זה התייחסתי למערכת ההפעלה Windows בלבד. אם למישהו יש מידע בדוק על מערכות הפעלה אחרות, אשמח אם ישתף את כולנו בתגובות!

להרשמה
הודע לי על
5 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

הי עידו,
סחתיין על האתר – סוף סוף כתיבה איכותית בעברית על הארדואינו.
נהנה גם לקרוא את המאמרים המצוינים שלך ב-ynet.

בלינוקס, ואני מניח שגם במאק, הפעולה היא זהה, רק שמיקום הקובץ preferences.txt הוא ב:

$HOME/.arduino/preferences.txt

ושם ההגדרה הוא editor.font.macosx ( אני מניח שזה בגלל שהגירסה ללינוקס היא פורט של הגירסה לosx ).

ה$ הוא משמאל לHOME, הוא זז בגלל היישור לימין.
אם תמצא דרך ליצור יישור לשמאל בתגובות, זה יהיה ממש מגניב, ככה נוכל לכתוב קוד בצורה נורמלית 🙂