פרויקט 99: התוכנית להפחתת מתחים

לפני המון זמן פרסמתי כאן רשומה עם מתווה של תוכניות לעתיד. התוכניות האלה עדיין נשארו עתידיות, לצערי, אך בינתיים גיליתי שאני יכול לאחד שלוש מהן לפרויקט אחד.

התוכנית הגדולה ביותר היא פרויקט 99 – ההמרה של מארז מחשב TI99 עתיק למשהו נחמד עם ארדואינו, מסך ורמקול לצלילים. רציתי גם לעשות משהו משמעותי עם לוח ה-MSP430 Launchpad הזול (שהפך לאחרונה לנגיש יותר לתכנות), וגם להכין מודול זיכרון ראוי לשמו עם שבבי זכרון ייעודיים. התוכנית האחרונה התעכבה בגלל שהג'וקים שיש לי תואמים רק 3.3V, ואילו הארדואינו נותן 5 וולטים קטלניים.

לאחרונה, המארז הזנוח נעץ בי מבטים יותר ויותר מאשימים, עד שהבנתי פתאום: המחשב המקורי היה של חברת TI, אז למה לא לחבר אליו לוח ומיקרו-בקר שגם הם של TI? ואם אשתמש ב-Launchpad שעובד במתח נמוך יותר של 3.3V, כבר אפשר לחבר אליו בכיף את שבבי הזכרון ההם!

כמובן, כדי לחסוך בלגנים מיותרים, היה צורך להזמין מסך LCD שתואם ל-3.3V (אמור להגיע בשבוע-שבועיים הקרובים). כמו כן, ייתכן שהשמעת צלילים עם המיקרו-בקר של ה-Launchpad תהיה פחות פשוטה מאשר בארדואינו.

מה המחשב הישן-חדש הזה יעשה? בשלב ראשון, אני רוצה להפוך אותו ליומן תזכורות וטלפונים (כמו אלה שהיו בתחילת שנות התשעים, רק הרבה פחות נייד). אני אחבר לו כמובן שבב של שעון-בזמן-אמת עם סוללת גיבוי, וגם שבב EEPROM לשמירה של הנתונים כשאין אספקת חשמל. עוד לא החלטתי מה לעשות עם שבבי זכרון ה-RAM – הרעיון המקורי של מפענח לשפת תכנות בסיסית נראה קצת מוגזם כרגע, בהתחשב בעומס של החיים האמתיים – אבל בטוח שאמצא משהו 🙂

עדכונים עוד יבואו…

להרשמה
הודע לי על
0 Comments
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות