מה בתוכנית, אפריל 2015

רשימה קצרה של הדברים שאני מתכנן עבור הבלוג וערוץ היוטיוב שלי לעתיד הנראה לעין.

מאה שבבי NE555
מאה שבבי NE555


בתמונה למעלה, מאה יחידות של הטיימר המיתולוגי 555 – תגבור לבודדות שהיו לי, לקראת כמה וכמה פרויקטים קטנים שאני מתכנן בשביל הילדים, וכן למידה מעמיקה יותר. כל העסק עולה בסביבות 4 דולר באיביי או עליאקספרס.

השגתי גם מודול breakout לחיבור VGA, כדי שיהיה לי נוח לעבוד בזמן שאני מנסה להפיק פלט גרפי למסך ממיקרו-בקר ATtiny85. מהיכרות עם המגבלות הטכניות ועם הדברים שכבר נעשו בתחום אני לא מצפה ליותר מדי, אבל עם קצת מזל אצליח להראות לכם תצוגת "שלג", פסים צבעוניים ואולי אפילו משהו שזז.

בנוסף, אני מתכוון להתקדם בסדרת "הלו אסתי" על המיקרו-בקרים של STMicro, שהתחלתי מזמן אבל עוד לא עשיתי בה בעצם שום דבר…

אולי שמתם לב ללוגו הגדול כאן בצד, עם קישור לאתר של הפודקאסט השבועי The Amp Hour – מומלץ בחום, במיוחד כשהם מראיינים אנשים מהתעשייה (המודרנית או "גיבורי עבר").

לגבי יוטיוב: אני ממתין להגעתו בדואר של מיקרופון מקצועי שיהפוך את הסרטונים הבאים שלי – אני מקווה – לקצת יותר ידידותיים לאוזן. התוכנית היא להמשיך סוף כל סוף את סדרת "ארדואינו למתחילים" (אולי אפילו לצלם מחדש פרקים קודמים באיכות גבוהה יותר). במקביל, אני מתכנן סדרה של אלקטרוניקה למייקרים מתחילים: לא משהו תיאורטי או מסובך מדי, אלא המינימום שחייבים לדעת: מתח-זרם-התנגדות, חוק אוהם וכדומה, ואיך הם מתבטאים בפרויקטים ומעגלים פשוטים.

זהו בינתיים. אם יש לכם רעיונות, בקשות וכדומה, כיתבו אותם בתגובות למטה – אני לא מבטיח ליישם אבל מבטיח לקרוא 🙂

להרשמה
הודע לי על
6 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

היי עידו,

היינו רוצים שתפנה אותנו למקורות וטיפים בנושאי מנועים ליניאריים וסיבוביים.
DC דו קוטבי, BRUSHLESS, STEPPER , SERVO.

גדי

היכן ניתן לעשות לך "לייק"? הייתי עושה בשמחה אך לא מצאתי עמוד בפייסבוק שנקרא "הבייט הלבן"
בכל אופן, מה שאתה מתאר נשמע מבטיח :), ולגבי הצעות… טוב אז אני הייתי מבסוט לאללה אם הייתי רואה פוסטים שעוסקים בדגם ה-gameduino המפורסם. לא בגלל שחסרים מדריכים באינטרנט- אלא כי זה פשוט יכול להיות נורא מגניב ומעניין לקרוא, וכי היצור הזה תמיד סקרן אותי.
הצעה נוספת תהיה הוספת קטגוריה חדשה שתעסוק בפרויקטים מבוססים מיקרו בקר של הגולשים. יש לי כמה פרויקטים קלילים ונחמדים שהייתי יותר משמח לשתף, וזה תמיד נחמד לראות פרויקטים שכאלה.

עידו, כל הכבוד על העשייה והכתיבה בתחום!
כשאני רואה שכתבת פוסט חדש ואין אף אחד שעשה לייק או שייר, אני חושב לעצמי שהגיע הזמן שאכתוב לך כדי שתדע שאני קורא כל פוסט ולא עושה לייק, כי מה לעשות, בוא נודה על האמת, זה נראה אולטרה-גיקי לעשות לייקים לדברים מהסוג הזה, אבל אני מעריך כל מה שאתה עושה, ויכול להבטיח לך שיש עוד הרבה כמוני. אז תמשיך!