אינטרנט, שיחקת אותה!

על משחק מחשב נוסטלגי, מיקרו-בקרים עם מסך Nokia 5110 וחיבור אחד מעניין ומאד לא צפוי.

אי-שם בעבר הרחוק, כשבזבזתי שעות חיים רבות במשחקים על מחשב האמיגה, אחד מהמשחקים המרשימים ביותר לטעמי היה Toki. באותם ימים בקושי ידעתי מה זה תכנות, שלא לדבר על תכנות משחקים, כך ש-Toki נשאר מבחינתי פריט בידור נוסטלגי בלבד. לפני מספר חודשים אף ביקשתי מ-jimplaysgames, אחד מבכירי קהילת הרטרו-גיימינג (או איך שלא קוראים לזה) ביוטיוב, שהתכתבתי איתו בעבר, לסקור את המשחק – והרי לפניכם התוצאה:

בלי קשר ל-Toki או לסרטון הנ"ל, לפני כמה ימים קיבלתי תגובת סמיילי על אחד מהסרטונים הישנים שלי, של אנימציית כדור מתגלגל על מסך LCD מסוג Nokia 5110 לפי הטיה של חיישן תאוצה:


מתוך סקרנות נכנסתי לערוץ היוטיוב של המגיב, אדם בשם מישל ג'ניקי, ונדהמתי לגלות שם שני סרטונים (מאז נוסף עוד אחד) של מסך מאותו סוג, בשליטת ארדואינו אונו שמריץ עליו "דמו" מרשים מאד, גם ויזואלית וגם מהבחינה הטכנית. אדם שמסוגל לכתוב דבר כזה חייב להיות מתכנת רציני. הרצתי חיפוש נוסף על השם…

ובכן, אותו מישל היה, לפני כעשרים וחמש שנים, המתכנת הראשי של Toki!

מכיוון שגדלתי בימים שלפני האינטרנט, קישורים כאלה עדיין נראים לי מרגשים ולא מובנים מאליהם. כמובן שיצרתי קשר עם מישל מחוץ ליוטיוב. הוא אמר שהדמו שלו נכתב בשפת C פשוטה, בלי אופטימיזציות עמוקות ואזוטריות מדי כמו שימוש מתוחכם באסמבלי או ספירת מחזורי שעון, אז החלטתי לוותר בינתיים על הצעתו הנדיבה לשלוח את הקוד, ובמקום זה אנסה לעשות חלק מהדברים האלה בעצמי כאתגר בתכנות. המשך יבוא!

להרשמה
הודע לי על
1 תגובה
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

הדמוים שלו ממש מרשימים! ממש ברמה!
עשה לי חשק לשחזר את זה גם, הפיזיקה גם מעניינת נורא..
עולה לי השאלה איפה אני ובמה אני מתעסק…