להפריד, למען העתיד

מאז שנוצר, הבלוג "הבייט הלבן" סבל מפיצול אישיות שהלך והחריף עם הזמן. אחרי התלבטות ממושכת החלטתי מה יהיה הפתרון – והוא עדיין לא כאן, אבל הוא הולך ומתקרב. הנה מה שעומד לקרות.

ל"בייט הלבן" היו מהרגע הראשון שתי מטרות: 1. לספר לעולם (דובר העברית) על הדברים שאני לומד ועושה בתחומי התכנות והאלקטרוניקה, ו-2. לתת למייקרים מתחילים אחרים כלים ומידע שימושי. עם הזמן, ככל שתחומי העיסוק שלי הפכו ממוקדים ומתקדמים יותר, כך המטרות החלו להתנגש זו עם זו. קוראים שבאים לכאן כדי ללמוד את הבסיס יתקשו להבין את הפוסטים החדשים אלא אם אחזור ואשלב בהם תיאוריה בסיסית – וזה יפריע מן הסתם לקוראים שבאים בשביל ההתפתחויות האחרונות. כמו כן, הפורמט של פוסטים "סיפוריים" בבלוג לא ממש נוח למי שמגיע בשביל למצוא מידע טכני ספציפי, וגם קשה לתקן פוסטים כאלה כאשר אני מגלה מידע חדש או טעויות עבר.

לכן, החלטתי ליצור הפרדה בין הצד ה"שוטף" של הבלוג (סיפורים, טכניקות מתקדמות, פרויקטים, ביקורות וכו'), שיישאר בדיוק כאן, לבין הפרטים הטכניים המדויקים וההגדרות היבשות שיעברו – איך לא – לפלטפורמה דמוית-ויקיפדיה. לדוגמה, סדרות פוסטים כמו "הלו טייני" ו"הלו פיק", שעוסקות בצד הטכני של מיקרו-בקרים ספציפיים, יופסקו ויתורגמו לדפי מידע מסודרים ותמציתיים בוויקי, ואילו פרויקטים שאבצע עם מיקרו-בקרים אלה יופיעו כאן – בתוספת קישורים לדפי המידע המתאימים. באופן כזה, מי שרוצה רק ללמוד איך עובדים עם המיקרו-בקר יוכל להגיע בקלות לחומר מסודר ורלוונטי, ומי שמחפש רק את הרעיונות ואת ה"עלילה" ימצא אותם כאן, בלי הפירוט המדוקדק והמעיק.

נקודת התורפה של השינוי הזה היא, כמובן, שקשה מאד לכתוב וויקיפדיה. אי-שם בעבר, לפני הקמת אתר makers.co.il, אני ופעילי קהילה אחרים ניסינו ליצור ויקיפדיה בעברית לענייני ארדואינו והיא נכשלה בגדול. מדובר במשימה ארוכת-טווח ומפרכת, שבהחלט לא מתאימה לכל אחד – גם אם הוא או היא מכירים את עולם התוכן באופן מושלם. אף על פי כן אני מרגיש שזה חייב לקרות: גם כדי לשחרר לקהילת החובבים אנרגיה, שמתבזבזת כיום בחזרה אינסופית על אותן שאלות ותשובות, וגם כדי לשמור על הרלוונטיות של "הבייט הלבן" לקהל הרחב ולא רק לקבוצה מצומצמת של קוראים נאמנים.

בשלב זה אינני מעוניין בעזרה בכתיבת תכנים – יש לי מספיק על הראש גם בלי לנהל ולערוך צוות כותבים. מעבר לזה, אני גם לא מתכנן השקה חגיגית כלשהי. התכנים יועלו בקצב שאוכל להעלות אותם, ולאט לאט יופיעו קישורים מפה לשם ובחזרה. אני מקווה שהשינוי יועיל לכם ולמיייקרים אחרים, ואם יש לכם רעיונות, מחשבות על העניין וכאלה, אז כרגיל – הבמה פתוחה בתגובות.

להרשמה
הודע לי על
6 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

דבר ראשון תודה רבה אני רק בכיתה ח ובזכות הבלוג והויקיפדיה אני מצליח להשתלב בקלות בעולם הארדואינו באופן עצמאי לגמרי דבר שני יש מדריך מצויין בעיברית לארדואינו ( באתר יש גם בלוג וחנות מקוונת) אני חושב שכדאי להוסיף אותו לעמוד קישורים http://hackstore.co.il/books/

לפי דעתי ויקיפדיה לא בדיוק תתאים בגלל שאמור להיות בה מאגר עצום על כל התחום (כמו של ארדואינו בחול)
וזה לא יהיה ככה בגלל שאלו יהיו רק התכנים שעשית ותעשה.
אולי בלוג נפרד להסברים הטכניים יהיה יותר נוח

אני לא חושב שצריך להפריד. אני נהנה לקרוא את כל הסוגים (כמובן שאני מרפרף על חלק מהדברים שאני לא מבין כי סה"כ אני לא מייקר)

מי שירצה לקרוא רק חלק מהדברים יוכל להשתמש בקטגוריות.

שינוי מבורך בהצלחה