איפה משיגים ארדואינו?

בבלוג זה נעסוק, בין השאר, גם בארדואינו (Arduino) – המיקרו-בקר הפשוט והרב-תכליתי שזכה לפופולריות עצומה בתקופה האחרונה. הבעיה עם פיתוח באמצעות ארדואינו, בניגוד לפיתוח תוכנה בשפות ובכלים הנפוצים, היא שהמחשב האישי לא מספיק: מדובר במוצר פיזי שצריך לקנות אותו בכסף – וזה מעלה אוטומטית את השאלה של המחיר.

פוסט זה מיועד לסייע לקוני ארדואינו פוטנציאליים, ומבוסס על סקרי השוק, הבדיקות והרכישות שביצעתי בעצמי. אני אנסה לשמור על עדכניות המידע – כרגע הוא מעודכן לתאריך 16.3.12 – אך אינני יכול להבטיח שהוא מדויק ושימושי במאת האחוזים. אז על אחריותכם, וקניה מהנה… 🙂

>> שימו לב: זהו פוסט ישן מאד. למידע עדכני קצת יותר, לחצו כאן.

1. איזה ארדואינו לקנות?

קיים מבחר גדול של לוחות ארדואינו, מסוגים שונים ומדגמים שונים בכל סוג. הלוח ה"רגיל", הנפוץ ולטעמי גם השימושי ביותר למתחילים, נקרא Arduino Uno. קיים דגם ישן יותר בשם Arduino Duemilanove (באיטלקית, 2009), שנראה ומתנהג כמעט בדיוק אותו דבר. אם אין לכם סיבה ממש טובה לחפש סוג אחר, חפשו את אלה.

Arduino Uno
לוח תואם Arduino Uno שנרכש באתר סיני

בין הסוגים האחרים נמצאים ארדואינו מגה (Mega), הגדול יותר פיזית ובעל מספר רב יותר של כניסות ויציאות, וארדואינו נאנו (Nano) הזעיר שמחייב הרכבה על גבי מטריצה או PCB. אם אתם מתקדמים מספיק כדי להתעניין בסוגים נוספים ובמה שיש להם להציע, אתם בטח כבר לא צריכים את הפוסט הזה…

2. איפה לקנות?

אם אתם רוצים את הדבר האמיתי והמקורי, גשו לחנות המקוונת הרשמית. לוח Uno החדש ביותר (R3) עולה שם 20 אירו, לא כולל משלוח. חיפוש קצר באינטרנט יגלה גם חנויות מישראל שמוכרות לוחות כאלה במחיר של כ-125 ש"ח, לא כולל משלוח. אינני יודע אם מדובר בארדואינו מקורי או בחיקוי.

לעומת זאת, אם אתם מוכנים להתפשר על חיקוי סיני באיכות טובה, תוכלו למצוא לא מעט מציאות באיביי ובאתרי גאדג'טים מהמזרח הרחוק. אגב, רוב המוכרים של מוצרים כאלה באיביי הם למעשה מתווכים או אפילו מטעם האתרים הנ"ל, כך שפה ושם אפשר למצוא באתרים האלה הזדמנויות משתלמות עוד יותר מאשר באיביי.

באתר DealExtreme הוותיק אפשר למצוא ארדואינו תואם-Uno במחיר 18.6 דולרים, והמשלוח חינם. יש שם גם לוחות מסוגים אחרים ולא מעט ציוד היקפי עבור הארדואינו.

המקור הזול ביותר שמצאתי עד כה, ועל פי נסיוני האישי גם אמין מאד*, הוא האתר BuyInCoins. שם אפשר למצוא קיט למתחילים עם לוח Duemilanove ושלל רכיבים, לוח תואם-Uno ב-15.65 דולרים ועוד. אם זו הקניה הראשונה שלכם באתר, ובא לכם לעשות מצווה ולהרוויח על הדרך עוד חמישה אחוזי הנחה, הזינו את המייל שלי info@idogendel.com בתיבת הממליץ (Recommender) לפני התשלום.

* עדכון: מעדויות של מספר קונים אחרים בישראל עולה שה-Arduino Nano שנמכר כעת באתר BuyInCoins אינו אמין. ראו הוזהרתם!

BuyInCoins Recommender
הזנת ממליץ באתר BuyInCoins (לפני התשלום)

חשוב מאד: זמן ההגעה הצפוי להזמנות מהמזרח הרחוק (במשלוח חינם ו/או בדואר רגיל) הוא בערך שלושה שבועות, ועשוי להתארך עוד יותר בתקופות של עומס וחגים. שימו לב להודעות שמופיעות באתרים, ואם אין לכם סבלנות או זמן לחכות, מיצאו פתרון אחר.

ועוד דבר חשוב מאד: אם אתם מחפשים לוחות באיביי, שימו לב שלארדואינו יש מגוון תוספות אופציונליות (Shields) שעשויות להיראות, במבט ראשון, כמו הלוח עצמו ולהיות זולות ממנו. אל תתבלבלו! הכותרות של התוספות הללו מכילות כמעט תמיד את המילה Shield. היזהרו גם מלוחות חלקיים להרכבה עצמית, שמופיעים לרוב עם מילות המפתח PCB ו/או DIY.

3. מצאתם דיל יותר טוב?

אם יש לכם מידע עדכני על מקורות טובים להשגת לוחות ארדואינו, או אזהרות מהימנות מפני מקורות שהזכרתי, אנא כתבו אליי ואעדכן את הפוסט בהתאם. תודה!

להרשמה
הודע לי על
52 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

שלום
רציתי לשאול:
איפו הכי משתלם לקנות מסך טאץ לandruino mage

מה דעתך על ה UNO הזה?
http://www.aliexpress.com/item/UNO-R3-CH340G-ATmega328P-compatible-for-Arduino-UNO-R3/32523366108.html?spm=2114.30010308.3.10.CwtUCB&ws_ab_test=searchweb201556_10%2Csearchweb201602_5_10037_10017_406_10032_10040%2Csearchweb201603_2&btsid=daae483a-2e4f-4620-a2b0-c27dbb041483
2 וחצי דולר, מחיר סבבה?

אגב, לפי מה שאני מבין ממך בתור התחלה צריך לקנות
30-4- לדים בצבעים שונים
מטריצה(אשמח אם תקשר אותי למטריצה בתור התחלה מאליאקספרס )
חוטים של זכר זכר
וכמה עשרות נגדים , חלק של 10000 וחלק של 250
כמה כפתורים
ועכשיו תלוי מה רוצים לעשות
צודק?

שלום עידו,
כתבה מעולה ועבר הרבה זמן, אני מקווה שאתה תראה את זה,
רציתי רק לשאול מה ההבדל בין arduino uno שהמלצת עליו לבין הstarter kit?
האם אני יכול להתחיל ישירות מהarduino uno?
הפעם האחרונה שנגעתי ממש באלקטרוניקה הייתה בתיכון לפני 5 שנים…
תודה

שלום עידו,

אני מבקש לבצע פרויקט הכולל תכנות פונקציות על מספר בקרים של ארדואינו. אשמח לקבל המלצה על מתכנתים והעברת נתונים.

היי
אני חדש בתחום והבלוג שלך מעולה , למדתי המון ….
אני מחפש קיט למתחילים ורציתי לדעת מה ההבדל בין הקיט של
SparkFun לקיט Arduino מקורי ?
תודה

עידו שלום.

יש אתר ממש זול למעגלי ורכיבי ארדואינו .
שם האתר : Banggood.com

[המשך ההודעה נמחק על ידי – ע.ג.]

בברכה… יהודה.

עידו, הרבה תודות על המידע הרב. אני חדש בתחום ויש לי שתי שאלות.
1. מה בעצם אני מקבל מחומרת הארדוינו? המעגל החשמלי מאוד פשוט ואפשר בעיקרון לקנות את הרכיבים בבודדת ולבנות לבד, לא? יש איזו תוכנת firmware שמגיעה צרובה בתוך המיקרוקונטרולר שמקבלים עם הלוח? ואם כן, אי אפשר להוריד ולצרוב לבד?
2. יש לוחות breadboard הניתנים לחיבור לארדוינו בקלות? אני בכל מקרה לא יכול להסתפק במה שיש על הלוח הבסיסי ומתכוון להוסיף אלקטרוניקה נוספת בלוח נוסף. אני צריך לאלתר כזה, או שיש לוח המתאים ל-wire wrap המתחבר לארדוינו בקלות?

תודה!

עידו, תודה על התשובה המהירה. ראשית, wirewrap עדיין חי וקיים וזו עדיין הדרך המומלצת לעשות אבטיפוס בצורה מהירה שעדיין יהיה קומפקטי עם רמת אמינות סבירה לטלטולים…
בכל מקרה, אני מבין שאת הרכיבים שרוצים להוסיף על ה-prototype shield מלחימים ללוח. אבל לא הבנתי איך מחברים בין הרגלים של הרכיבים האלו לבין עצמם, כלומר איך מבצעים את חיוט המעגל על הלוח הזה. אני הייתי בטוח נהלבוננות ראשונית שזה כן מתאים ל-wirewrap.

לי אין כל בעיה להשיג את כל הציוד הדרוש לחיוט wirewrap: תושבות, חוטים, כלים וכו'
אני מניח שהכי טוב שפשוט ארכוש ערכת ארדוינו ו-prototype shield ולהתחיל להתנסות ולנסות. הרי ה-prototype shield מתחבר לארדוינו דרך פינים ארוכים שיוצאים בצידו השני. חשבתי שזה יכול לאפשר לי גם להלחים תושבות ל-wirewrap ולעשות את החיווט בצד השני, זה הפונה לארדוינו…

למשל, בחנות שנקראית אריהב. חפש בגוגל.
וכן, אכן הזהרת אותי ובכל זאת אנסה… 🙂
תודה על כל העזרה. יקח לי קצת זמן לבצע את כל הפרויקט הזה אבל כשיהיו לי מסקנות מבטיח לספר כאן.

עידו, שלום.
אני די חדש כאן.
עשיתי לפני שנה פרוייקט גמר על כרטיס פיתוח של MSP430.
א. האם היית ממליץ לי ללכת לכיוון הארדואינו, או להישאר בתחום ה-MSP430? זאת מתוך רצון להתפתח מקצועית בתחום האמבדד, ותוך התייחסות לרצון לעבוד גם עם לינוקס.
ב. אם ארדואינו – מה דעתך על הערכה הבאה:
http://dx.com/p/rfid-stepper-motor-learning-kit-for-arduino-multicolored-247020 ?

תודה!

שלום,
אני חדש בתחום ורציתי לפתח אפליקציה שמתקשרת בWIFI עם מתגים חשמליים בבית.
הבנתי שארדואיניו יענה לצרכיי ורציתי לדעת אם אני רוצה כמה רכיבים כאלה איך אני מתקשר איתם? אני צריך סוויצ' מיוחד ש"ינהל" את הסרבר? איך משיגים כזה?
אשמח לתשובה ואיזה מוצר הכי יעזור לי?

שלום הזמנתי מאיבי ארדואינו מגה מקורי וקיבלתי מזויף "HIduino" אני סטודנט להנדסת חשמל ועושה פרוייקט גמר עם ארדואינו השאלה אם יש הבדל בין החיקוי לבין המקורי? או שכדאי בכל זאת לקנות את המקורי. ?

אם קונים ארדואינו לא מקורי, אני לא רואה שום סיבה לקנות ארדואינו רגיל. הוואריאציות הותר מעניינות הן ה Mega או ה NANO. החסרונות היחידים של המגה הם שהוא גדול יותר ויקר יותר, אבל לפחות באתר שנתת מגה עולה 17$, שזה הבדל של דולרים בודדים מהדגם הרגיל. היתרונות זה הרבה יותר משאבים (מלא פלאש וRAM!) ופי 3 פינים בערך. מלא כניסות למלא יישומים. הדגם המעניין השני הוא הנאנו – היתרונות הן חיבור USB מיני, שהרבה יותר נח, וזה שהוא מתחבר ישר למטריצה. הרבה יותר קל לבנות סביבו פרוייקטים. אם מגיעים לשלב שרוצים להלחים עם ארדואינו אז הרבה יותר קל לחבר אותו… לקרוא עוד »

כן, אבל כל מה שעובד על הרגיל גם עובד על המגה. מעט הדברים שיש בהם הבדל זה דברים שכותבים ישירות לרגיסטרים של הבקר. מי שמגיע לרמה כזאת בד"כ כבר פותר הכל לשתי הגרסאות. חוץ מזה כל המגנים והספריות עובדים על שניהם.
אני מסכים שהמגה נראה יותר מאיים, אבל הוא רק מוסיף על הרגיל ולא גורע כלום.

עידו! דבר חשוב ביותר!
מצאתי בEBAY אותה ערכה רק הרבה יותר זולה! תפרסם
http://www.ebay.co.uk/itm/Arduino-Component-Basic-Element-Pack-Set-Kit-Case-For-Arduino-Starter-Beginners-/180824786469?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item2a19ff4625

שלום!
קראתי את הכתבות שלך בYNET ואני רוצה להתחיל.
אשמח את תיצור איתי קשר במייל
לפני שאני אזמין אני אתחיל ללמוד את השפה[ אני יודע PHP זה עוזר?]
ואחרי זה, רציתי לדעת אם זאת ערכה טובה
http://www.ebay.com/itm/Cooqrobot-Uno-Board-DIY-Starter-Kit-ATMEGA328P-ATMEGA8U2-arduino-compatible-/150808023316?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item231cdbd114#ht_3153wt_1185

ומאיפה קונים חישנים?

שלום עידו
אמנם אני מהנדס מכני . אבל הבלוג הזה מאוד מעניין אותי
רכשתי את הערכה שהמלצת אבל ישנם רכיבים שאינם מוכרים לי ואין שום הסבר בתוך הערכה.
האם תוכל לפרט לגבי רכיבי הערכה ? (לפחות לגבי הכפתורים השחורים שבשקיות !!!)
תודה
אמיר

היי עידו,

אני חושב שהמטרה של TI היתה חובבנים.
לחברות שעוסקות בפיתוח אין בעיה להוציא קצת יותר מ-4.30 דולר עבור ערכת פיתוח 🙂

לדוגמא, הנה התיחסות ל LaunchPad ב-Hackaday – שהוא בטח לא אתר של מקצוענים:
http://hackaday.com/2010/08/11/how-to-launchpad-programming-with-linux/#more-26666

על איזה מגבלות חוקיות אתה מדבר?

אגב שיטוטיי אחר מידע בעניין הארדואינו, גיליתי את האתר הבא, שנראה כמו מקור ישראלי לא רע לשלל רכיבים אלקטרוניים מגניבים: החל מחוטים ונגדים וכלה בכרטיסי g.p.s וג'יירסקופים מיקרומכניים (דהיינו ג'ירוסקופים על שבב). טרם ניסיתי להזמין משם ציוד, אבל נראה ששווה לבקר בו.
http://www.4project.co.il/

היי, שאלה קטנה, אם אזמין קיט מתחילים מ-buyincoins . יכולים לחייב אותי בעוד עלויות כשזה מגיע לארץ? (משקל/גודל הקיט וכו'?) תודה!

אכן מקור אינסופי ליצירתיות ויצירה עבורי מזה מספר שנים.
ניתן להשיג מגוון מוצרי ארדואינו ודומים וכן סנסורים ועוד ועוד הן בחו"ל http://www.sparkfun.com
אבל גם בארץ, בשקלים ובלו"ז קצר: http://www.dash.co.il וגם ב- http://www.4project.co.il
(בשניהם זכיתי לשרות מהיר ואמין).

לטעמי טיפה יותר משתלם לקנות את הערכה הבסיסית ביותר
ופשוט לקנות באיביי את שאר הרכיבים האלקטרונים כגון קבלים נגדים טרנזיסטורים חיישני טמפרטורה חישני אור לדים נגדים משתנים לוח תצוגה ולוח-מטריצה שנקרא באנגלית solderless breadboard וכמובן חוטים כאלה לחיבורים וגם מולטימטר זול

אולי שווה לארגן רשימה קטנה של ציוד מומלצ למתחיל

לוח תוצאות אלקטרוני מבוסס ארדויונו
http://www.youtube.com/watch?v=SnNwakxXJ6E

כמה מילים על הפרויקט פלוס קוד
http://www.efly.co.il/forums/entry.php?187-לוח-תוצאות-אלקטרוני

כתבה נחמדה פירסמת ב ynet שממנה הגעתי לאתר שלך.
יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמחברים לערכות כאלה את המחשב ודברים לערכות, אחרת ניתן בקלות לשרוף את הבקר.
בנוסף לכך, אם כבר מדברים על מחירים, למה לא להפנות למעבד MSP430 של TI. אומנם צריך קצת ללמוד לעבוד איתו, אך הערכת פיתוח הרשמית שלו (הזולה כמובן) עולה 4.3$ כולל משלוח, ומהאתר של הייצרן וגם זהו בקר בעל תצרוכת זרם ממש נמוכה. קוראים לערכה Starter KIT והיא ממש אחלה!

קניתי את הלוח של TI – MSP-EXP430G2 – MSP430 LaunchPad Value Line Development kit בעקבות אחד המגיבים לכתבה המוצלחת שלך ב-ynet.
קניתי ישירות באתר של TI, המחיר 4.30 דולר כולל משלוח בFedEx כאשר TI מכסים את כל החיובים.
צריך להגיע מחר.

https://estore.ti.com/MSP-EXP430G2-MSP430-LaunchPad-Value-Line-Development-kit-P2031.aspx

אמנם יותר פשוט מה-arduino אבל מתאים לי יותר כי מאפשר התנסות ראשונית בהשקעה מינימלית.
גם כאן כלי הפיתוח חינם וכל שנדרש הוא חיבור USB למחשב.
באתר של TI יש גם מדריכים בוידאו ותעוד בשפע.

בכל אופן תודה עידו על המאמרים המצויינים!