תרגישו בבייט – הפרויקטים שלכם בבייט הלבן

[עדכון, אפריל 2013: הרשומה הבאה כבר לא רלוונטית, מכיוון שהמקום הנכון להצגת הפרויקטים שלכם הוא פורום הפרויקטים באתר makers.co.il [עדכון: האתר כבר לא קיים במתכונתו המקורית]. להתראות שם!]

בלוג "הבייט הלבן" פותח את שעריו לפרויקטי הארדואינו/מיקרו-בקרים שלכם! השלמתם את הפרויקט העצמאי הראשון שלכם? פיתחתם מעגל שעושה משהו מקורי באמת? המצאתם פתרון מדהים לבעיה נפוצה? הבמה שלכם!

פרסום פרויקטים חיצוניים ב"בייט הלבן" מיועד לקהילת המפתחים החובבים, בכל רמות הידע והניסיון, כמקור נוסף לרעיונות, שיטות ושיתוף מידע באופן כללי. לכן, כדי לתת לכל פרויקט את מלוא הכבוד ולהפיק ממנו את המקסימום לטובת הכלל, הנה הכללים:

1. אילו פרויקטים יתקבלו לפרסום?

קודם כל, פרויקט שמוגש לפרסום חייב להיות תקין: משהו שעובד אצלכם מההתחלה עד הסוף ללא באגים (לפחות ללא באגים קבועים או לעתים קרובות).

שנית, הפרויקט חייב לעשות משהו בעל משמעות. למשל, אם גיליתם איך מציירים פיקסלים אקראיים על מסך dot matrix, זה עדיין לא נקרא פרויקט; לעומת זאת, אם תציירו על המסך הזה גרף נע של הטמפרטורה בחדר, זה כבר כן פרויקט.

שלישית, הפרויקט חייב להיות פתוח וחופשי. הרעיון פה הוא לשתף מידע, ללמד ולהתנסות – ברמת פירוט כזו שהקוראים האחרים יוכלו לשחזר את הפרויקט אצלם בבית. במילים אחרות, לא יהיה שום חלק בפרויקט שיישמר בסוד, יינתן רק תמורת תשלום, יוגן בזכויות יוצרים ושאר קשקושים. לא הקוד, לא שמות הרכיבים, שום דבר. אני לא מבטיח שכל המידע יופיע במלואו בבלוג – ראו בהמשך – אבל הוא צריך להיות פתוח לכל דורש.

רביעית, הפרויקט חייב להיות מתועד היטב. במינימום, מדובר על תמונות ברורות (ו/או סרטונים ביוטיוב) ויכולת להסביר מה עושה כל חוט, רכיב ושורת קוד בתוצר הסופי. דברים כמו "חיברתי כמה חוטים ואני לא יודע איך אבל יצא לי משהו נורא מגניב, תראו" – זה לא נחשב תיעוד. מומלץ מאד גם לרשום תוך כדי פיתוח באגים מהותיים ואיך התגברתם עליהם, ניסויים צדדיים שעשיתם כדי לבדוק דברים וכדומה.

לתזכורת, הפרויקט שאתם מגישים לפרסום חייב להיות:

  • תקין
  • בעל משמעות
  • פתוח
  • מתועד היטב

ברור לי שיש תחום אפור גדול מסביב לכל הגדרה כזו, ואין לי בעיה לגלות גמישות בהתאם לנסיבות.

2. אז איך זה יתבצע?

יש לכם פרויקט שעומד בתנאים שהגדרתי למעלה ואתם רוצים לפרסם אותו כאן? שלחו לי מייל לכתובת programming@idogendel.com עם תיאור קצר של הפרויקט, תמונה או שתיים, הקוד וכל דבר אחר שנראה לכם רלוונטי.

אנחנו נריץ מיילים בינינו, עד שארגיש שאני מבין את הפרויקט מספיק כדי לכתוב עליו. סביר להניח שאבקש הסברים ותמונות נוספות. בסופו של דבר אכתוב טקסט עבור פוסט יחיד על הפרויקט ונעביר אותו בינינו עד ששני הצדדים יהיו מרוצים. אני עשוי לצטט אתכם והרבה, אבל מטעמי סטנדרטים ואחידות, הכתיבה הסופית תהיה שלי. הפוסט יכול להיות קצר או ארוך, מפורט או כללי – הכל בהתאם לפרויקט הספציפי ולשיפוט שלי. אנחנו נוסיף לפוסט קבצים מצורפים לפי הצורך (קוד, שרטוטים וכדומה) ויאללה לפרסום. כמובן, אתם לא חייבים להופיע בשמכם המלא או האמיתי.

זכרו, הפרויקט הוא שלכם אבל הבלוג שלי ולכן ההחלטות הסופיות יהיו שלי. אתם תוכלו כמובן לעצור את התהליך מכל סיבה שהיא בכל שלב – עד לרגע הפרסום. אחרי זה, כידוע, האינטרנט ממילא זוכרת הכל…

3. נימוסים והליכות

הסעיף הזה מיועד גם למפרסמי הפרויקטים וגם למגיבים: כבדו אלה את אלה. אני מוכן לפרסם פרויקטים של מפתחים מכל גיל ובכל רמה – קחו את זה בחשבון. הקפידו על תגובות מנומסות וענייניות – תגובות מעליבות או בעייתיות מכל בחינה אחרת יימחקו בלי היסוס.

בנוסף, הפרויקטים שיפורסמו הם פתוחים, אך הנימוס מחייב לתת קרדיט למפתח המקורי אם אתם משתמשים בקוד שלו כמו שהוא, ובוודאי שלא להציג את הפרויקט כפרויקט שלכם. מיותר לציין שהמפתחים המקוריים של כל פרויקט מוזמנים לפרסם אותו גם בכל מקום אחר ובכל דרך שימצאו לנכון – אני לא דורש שום בלעדיות.

הכל מובן? אם לא, אפשר לשאול בתגובות – ואם כן, אני מחכה למיילים שלכם!

להרשמה
הודע לי על
5 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

רעיון מצויין! אהבתי מאוד.
אשמח לראות פרוייקטים של עוד חובבי
אלקטרוניקה בארץ. אני עובד עכשיו על
פרוייקט ממש מגניב, שימושי, ומקורי וכאשר
אני אגמור ליצור אותו אשלח אותו מתועד.

תומר

כשאגיע הביתה אוציא את המצלמה ואתחיל לארוז למשלוח את הפרוייקטים.
אגב, גם פרוייקטי MSP430 או רק ארדואינו?

אוקי, שלחתי את הפרוייקט הראשון, תראה שלא הגיע לספאם 🙂
יש עוד שניים בקנה – אחד שסיימתי אבל נתתי וצריך לדבר עם הבחור כדי לצלם ולתעד, ועוד אחד שגמור על Breadboard אבל מחכה לעוד כמה רכיבים בשביל להלחים ולסגור בקופסה יפה, שאם יסתייע תהיה מודפסת ב RepRap החדש.

איזו יוזמה מבורכת! אני גם סקרן לראות עבודות של אחרים, וגם כשאסיים את תיעוד הפרויקט שלי באופן מסודר ומשביע רצון, אשלח לך בשמחה!