דברים חדשים: VM800P35A והבאג הבלתי-נסלח

המוצר המיוחד שהגיע אליי הפעם הוא VM800P35A, לוח הדגמה שמשלב מסך LCD קטן, מעין-ארדואינו מובנה, מעבד אודיו, שעון זמן-אמת, חריץ ל-Micro SD ובעיקר שבב EVE (מנוע וידאו מוטמע – Embedded Video Engine) מדגם FT800 של חברת FTDI. השילוב של שלושת אלה מבטיח תוצאה מעניינת מאד: ארדואינו עם תצוגת מולטימדיה זריזה להפליא, ברמה של משחקי פלאש מודרניים (אם לא יותר מזה).

הצד האחורי (והמעניין יותר) של ה-VM800P35A
הצד האחורי (והמעניין יותר) של ה-VM800P35A

להמשיך לקרוא דברים חדשים: VM800P35A והבאג הבלתי-נסלח

סיפורי אופטימיזציה: shiftOut לממהרים

כשהתחלתי לכתוב את המדריך למתחילים לג'וק 595, קוראי הטיוטה הראשונה הציעו לי לשלב במדריך גם הסבר על הפונקציה shiftOut של ארדואינו. פונקציה זו פולטת בייט שלם, ביט אחרי ביט, דרך פין פלט יחיד תוך כדי הוצאה של אות שעון מתאים דרך פין נוסף. הפרטים המדויקים פחות חשובים כרגע – מה שחשוב הוא שלצורך הכתיבה הלכתי להסתכל בקוד של הפונקציה עצמה…

להמשיך לקרוא סיפורי אופטימיזציה: shiftOut לממהרים

העז המנופחת של Microchip

מי שמוריד את סביבת הפיתוח הרשמית והחינמית MPLAB X, של חברת Microchip, מקבל איתה בין השאר את הקומפיילר XC8 בגרסה שמבצעת (כך מספרים לנו) רק אופטימיזציות בסיסיות. כדי להפיק קוד יעיל באמת, הלקוחות נדרשים לקנות גרסה משופרת. עד כאן סביר ולגיטימי, נכון?

אבל איזה מעשה מפוקפק עושה Microchip כאשר ההבדל בביצועים בין הגרסה הרגילה למשופרת לא נראה גדול מספיק כדי להצדיק את ההוצאה הכספית?

להמשיך לקרוא העז המנופחת של Microchip

סקירה וביקורת ספר: Programming in C

פוסט זה הוא סקירה וביקורת על הספר Programming in C, 4th Edition מאת Stephen G. Kochan, שנשלח אליי על ידי ההוצאה לאור תמורת ביקורת כנה בדף המוצר ב-Amazon. מכיוון שיש לא מעט חבר'ה שרוצים ללמוד C גם בארץ ומחפשים מקורות, החלטתי להוסיף מיוזמתי סקירה של הספר גם כאן בבלוג.

הנה התקציר במשפט אחד: אם כבר יצא לכם לתכנת טיפה, והחלטתם ש-C היא השפה הראשונה שאתם רוצים ללמוד לעומק, הספר הזה מתאים לכם בהחלט. ועכשיו לפירוט…

להמשיך לקרוא סקירה וביקורת ספר: Programming in C