כאשר בוטים עושים ספינינג

כל בעל/ת בלוג "זוכה" לקבל הרבה תגובות ספאם, שרובן נשלחו ללא מגע יד אדם. היישומים נגד ספאם הם בדרך כלל יעילים למדי ושולחים את הזבל מיידית לתיקיית הזבל המתאימה. אני נוהג לעבור על ההודעות הללו בכל זאת, גם כדי לוודא ששום דבר לגיטימי לא נמחק בטעות, וגם מתוך סקרנות לגבי הטקטיקות שבהן הזבלנים משתמשים כדי לנסות לשכנע – את יישומי ההגנה ואותי – שמדובר בתגובות לגיטימיות. הודעת ספאם אחת שהופיעה אתמול הסגירה הרבה יותר ממה שהשולח התכוון…

להמשיך לקרוא כאשר בוטים עושים ספינינג

למה עזבתי את מייקרס

אני מניח שרוב קוראי הבלוג הזה קראו את ההודעה באתר מייקרס עצמו, אך לטובת ההיסטוריה (ואלה שלא קראו), הנה – ביתר פירוט – הסיבות שגרמו לי להפסיק בבת אחת את הפעילות הנמרצת שלי באתר מרגע הקמתו, הן כמשתתף והן כמנהל פורומים.

להמשיך לקרוא למה עזבתי את מייקרס

595 – מדריך להיכרות ועבודה עם Shift Register

במדריך זה נכיר את המעגל המשולב ("ג'וק") הנפוץ, הזול והשימושי שמכונה 595, אשר מטרתו המוצהרת היא להפוך קלט טורי לפלט מקבילי, ושבדרך כלל משתמשים בו כדי להגדיל את מספר פיני הפלט הזמינים בפרויקטים מבוססי מיקרו-בקרים. נבין את המשמעות של הפינים שלו, נלמד כיצד להפעיל אותו ברמות שונות של תחכום ושליטה, ונראה גם מה המגבלות שלו, שכדאי מאד לזכור ולשים לב אליהן בתכנון ובניה של יישומים מעשיים.

מעגלים משולבים מסוג "595"
מעגלים משולבים מסוג "595"

להמשיך לקרוא 595 – מדריך להיכרות ועבודה עם Shift Register

לשלוט במנועי לגו עם ארדואינו

מכירים את ה-Intelligent Bricks של לגו? מדובר ביחידות עיבוד חזקות, משוכללות ומרשימות להפעלה של רובוטים עם רכיבי סדרת Mindstorms – והן גם יקרות מאד. מאד. נכון שהיה נחמד אם היתה דרך לשלוט ברובוטי לגו בעזרת ארדואינו ורכיבים אלקטרוניים מוכרים וזולים יותר?

להמשיך לקרוא לשלוט במנועי לגו עם ארדואינו