דברים חדשים: מצלמת VC0706

שילוב של ארדואינו עם מצלמה נשמע כמו בסיס מעולה למגוון עצום של פרויקטים, אך לרוע המזל, החומרה של הארדואינו ממש לא בנויה לנפחים ולקצבי המידע הדרושים להתעסקות משמעותית עם תמונות. לבעיה הזו קיימים מספר פתרונות חלקיים, כל אחד מהם עם יתרונות וחסרונות משלו. בפוסט זה אציג אחד מהפתרונות הללו – מצלמה בחיבור טורי עם שבב VC0706 וספריית קוד ייעודית של Adafruit.

מודול המצלמה
מודול המצלמה

להמשיך לקרוא דברים חדשים: מצלמת VC0706

ארדואינו בזול, מהדורת 2015

במהלך השנים האחרונות, המחיר של לוחות תואמי-ארדואינו מסין צנח מאד, עד לרמה של משולש-פיצה-וטרופית, והכניסה לעולם הזה הפכה קלה מתמיד גם לבעלי תקציב מוגבל. הנה מדריך מעודכן למתחילים שמעוניינים לקנות לוח תואם ארדואינו זול. כדי לא להפוך את המדריך הזה לספר שלם, לא אגע כאן בשאלת הקיטים והרכיבים, ואתייחס ללוחות "נטו" מהדגמים הנפוצים בלבד. המידע בפוסט זה מעודכן לסוף 2014 – תחילת 2015.

להמשיך לקרוא ארדואינו בזול, מהדורת 2015

דברים חדשים: לוח SquareWear 2.1

מפתחים רבים מספור מנסים לרכוב על ההצלחה של ארדואינו עם לוחות דמויי-ארדואינו למיניהם, בעלי עיצובים שונים, רמה כזו או אחרת של תאימות לסביבת הפיתוח של ארדואינו,  ועם רכיבים מובנים שונים ומשונים שאמורים לעשות את החיים של המשתמשים קלים יותר. הנה דוגמה (דווקא לא רעה) מהז'אנר – לוח פיתוח בשם SquareWear 2.1:

לוח SquareWear 2.1 במבט מהצד, בערך
לוח SquareWear 2.1 במבט מהצד, בערך

להמשיך לקרוא דברים חדשים: לוח SquareWear 2.1

קצר בתקשורת (או: עוד סיבה לתעב ספריות)

אני נוטה להיות בררן מאד בפרויקטים שאני מוכן לבצע ללקוחות. זה לא כי אני סנוב, אלא פשוט כי הניסיון מלמד שדברים תמיד מסתבכים: אם הפרויקט מצריך איזושהי טכנולוגיה שעוד לא עבדתי איתה – וזה יכול להיות דבר שנראה בסיסי במידה מגוחכת ממש – איכשהו תמיד יוצא שהיא לא עובדת כצפוי, ואז הלו"ז מתעכב (במקרה הטוב) וכל הצדדים נפגעים. הנה עוד דוגמה…

להמשיך לקרוא קצר בתקשורת (או: עוד סיבה לתעב ספריות)

SMD: מוניטור סריאלי משופר

כמעט כל מי שעובד עם ארדואינו עובד גם עם ה"סריאל מוניטור" המובנה של סביבת הפיתוח, ועובד איתו הרבה. המוניטור הזה מאד בסיסי, מה שהופך אותו לקל מאד לשימוש – אבל גם מגביל את המשתמשים בהרבה אופנים. נכון שהגיע הזמן למצוא תחליף נורמלי?

צילום מסך של Serial Monitor Deluxe
צילום מסך של Serial Monitor Deluxe

להמשיך לקרוא SMD: מוניטור סריאלי משופר