PIC בהפתעה #3: איזה מתח

כאשר אנו בונים מערכת שניזונה ישירות מסוללה, כדאי מאד לדעת מה המתח שהמיקרו-בקר מקבל ממנה בפועל. כך נוכל להזהיר את המשתמש כשהסוללה עומדת להתרוקן, ולהתאים את אופן הפעולה של המערכת עצמה למצב הבעייתי – למשל לכבות מערכות משנה לא חיוניות, להיכנס למצבי שינה לזמן ממושך ועוד. אבל איך מזהים את המתח?


להמשיך לקרוא PIC בהפתעה #3: איזה מתח

רגע של עברית

השפה העברית היתה מאז ומתמיד קוץ בת…כנות מחשבים, הן בגלל כיוון הטקסט והן בגלל האותיות הגרפיות עצמן. הבעייתיות הזו לא פוסחת גם על עולם המיקרו-בקרים, ומסכי ה-LCD הטקסטואליים הנפוצים מאד והזולים שמבוססים על השבב HD44780 כלל אינם מסוגלים להציג עברית. זאת אומרת…

הבייט הלבן מגיש: רגע של עברית על LCD 1602
הבייט הלבן מגיש: רגע של עברית על LCD 1602

להמשיך לקרוא רגע של עברית

שידור Serial מ-ATtiny85 (ובכלל)

האובייקט Serial בארדואינו הוא כלי שימושי במיוחד לתקשורת ולדיבוג בסיסי, מכיוון שאפשר לשדר דרכו מידע ממוקד ומפורט, בפורמט נוח שאפשר גם לשמור, לעבד ולתעד במחשב. כשעוברים מארדואינו למיקרו-בקרים קטנים שאין להם חומרה מתאימה, חסרונו של ה-Serial מורגש היטב, אבל אם היישום שלנו מאפשר להקצות לעניין טיימר אחד ופין I/O אחד, אנחנו יכולים לכתוב בעצמנו פונקציות שישלחו מידע באותה שיטה בדיוק!

להמשיך לקרוא שידור Serial מ-ATtiny85 (ובכלל)

PIC בהפתעה #2: עולים על הגל

בפוסט זה אראה כיצד גורמים למיקרו-בקר מדגם PIC16F616 להפיק גל ריבועי בתדר 38KHz, השימושי כזכור לתשדורות באינפרה-אדום (IR), באמצעות מודול ה-PWM המובנה בחומרה. זה נשמע טכני וזה באמת טכני – אבל אם יום אחד תצטרכו לממש PWM ב-PIC, אתם תגידו לי תודה על הפוסט הזה…

הצלחה! אות PWM על הסקופ והג'וק שיוצר אותו
הצלחה! אות PWM בתדר הנכון על הסקופ והג'וק שיוצר אותו

להמשיך לקרוא PIC בהפתעה #2: עולים על הגל

לשחק בפוגואים

פיני פוגו (Pogo Pins), שקיבלו את הכינוי הזה בגלל דמיונם לצעצוע המפורסם, משמשים בדרך כלל ליצירה של מגע חשמלי זמני אך יציב בין מודולים ולוחות למיניהם, לצורך בדיקות, צריבות קוד או נתונים ועוד. הנה הסבר מפורט קצת יותר, והדגמה של החבר'ה האלה בשטח.

פיני פוגו ומטבע של שקל לקנה מידה
פיני פוגו ומטבע של שקל לקנה מידה

להמשיך לקרוא לשחק בפוגואים

פייסקל

אחד הדברים שהכי רציתי לרספברי פיי החדש (כלומר, החדש אצלי, לא הדגם החדש…) היה התקנה נורמלית של סביבת הפיתוח Lazarus לשפת Object Pascal. אחרי הרבה עבודה שחורה, וכמה טקסי מאגיה שחורה עוד יותר, זה הצליח. מה זאת אומרת התקנה נורמלית, ולמה זה טוב?

שולחן העבודה של הרספברי פיי עם לזרוס 1.2.4
שולחן העבודה של הרספברי פיי עם לזרוס 1.2.4

להמשיך לקרוא פייסקל

הרפתקאותיי עם פיי (הפחות-טוב)

בתזמון הכי גרוע שאפשר – בקושי יומיים אחרי ההכרזה הרשמית על הדגם החדש והחזק הרבה יותר – הגיע אליי סוף כל סוף לוח Raspberry Pi B+ שהזמנתי לפני יותר מחודשיים(!) ב-Aliexpress. להלן הפרטים והרשמים הראשונים מתהליך ההתקנה.

רספברי פיי במארז (מכסה פתוח)
רספברי פיי במארז (מכסה פתוח)

להמשיך לקרוא הרפתקאותיי עם פיי (הפחות-טוב)

חבורת מופרעים (או: איך מיקרו-בקרים מנהלים פסיקות)

אם עקבתם אחרי הבלוג הזה מספיק זמן, שמעתם כבר לא מעט על פסיקות (interrupts). אבל מה בדיוק קורה מאחורי הקלעים כשהפסיקות האלה מתעוררות ומפריעות לקוד ה"רגיל", איך זה משתנה בין משפחת מיקרו-בקרים אחת לאחרת, ואיזו שיטה – אם בכלל – יעילה יותר?

להמשיך לקרוא חבורת מופרעים (או: איך מיקרו-בקרים מנהלים פסיקות)