שידור וקליטה עם PT2262/72

צמד הג'וקים PT2262 (מקודד) ו-PT2272 (מפענח) נמצאים כמעט בכל מערכת זולה של שליטה פשוטה ממרחק – מפעמונים וחיישני נפח אלחוטיים ועד למכוניות צעצוע בסיסיות. מה הם בעצם עושים, ואיך משלבים אותם במערכת?

הדגמת שידור וקליטה עם PT2262/72
הדגמת שידור וקליטה עם PT2262/72 (הלד הכתום הקטן הוא אינדיקציה לקלט תקין)

להמשיך לקרוא שידור וקליטה עם PT2262/72

הלו אסתי #3: צלילי המוזיקה

כשהתחלתי לעיין ב-Datasheet של המיקרו-בקר STM8S103F3P6, הבחנתי במקרה שפין PD4 נקרא גם BEEP. בירור נוסף העלה שהמיקרו-בקר אכן מכיל מנגנון מובנה להשמעת צלילים בסיסיים בעזרת מספר הגדרות פשוטות, ובפוסט זה נראה כיצד מבצעים זאת בפועל. לפני הפירוט, הנה התוצאה הסופית:


להמשיך לקרוא הלו אסתי #3: צלילי המוזיקה

ריתוך פלסטיק בסיבוב #2: על אמת

בפוסט הקודם בנושא Spin Welding הגעתי למסקנה הלא-מפתיעה, שכדי לבצע ריתוך ראוי לשמו החלקים חייבים להיות מפלסטיק איכותי ודומה מאד בתכונותיו למוט הריתוך המסתובב. בשלב זה עצרתי, כי לא היה לי חומר מתאים ונגיש לצורך ניסויים. בסופו של דבר השגתי שני מכשירי חשמל קטנים שהתקלקלו מעבר לכל אפשרות תיקון, אך היתה להם מעטפת מפלסטיק שנראה לא רע – אז אולי הפעם זה יעבוד?

מבנה הפלסטיק המרותך מחזיק משקל משמעותי
מבנה הפלסטיק המרותך מחזיק משקל משמעותי

להמשיך לקרוא ריתוך פלסטיק בסיבוב #2: על אמת

כיבוי עצמי לארדואינו

המיקרו-בקר שבלוח הארדואינו מסוגל להיכנס למצב שינה עם צריכת זרם אפסית, אך שאר הרכיבים שעל הלוח ימשיכו לפעול ולבזבז חשמל. איך אפשר לגרום לארדואינו לנתק את עצמו לגמרי מהחשמל אחרי שביצע את המוטל עליו?

להמשיך לקרוא כיבוי עצמי לארדואינו

בדיל להלחמה: תמונת מצב והמלצות

אחרי שניסיתי דוגמית של בדיל נטול עופרת (ונטול שם) וראיתי כי טוב, החלטתי להשקיע ולקנות כמות משמעותית יותר של בדיל איכותי באמת. עכשיו, כשלא צפויות רכישות נוספות מסוג זה בעתיד הקרוב, הגיע הזמן לסכם את הניסיון האישי שלי עם בדיל מסוגים שונים.

צילום אומנותי של Stackable Header מולחם
צילום אומנותי של Stackable Header מולחם

להמשיך לקרוא בדיל להלחמה: תמונת מצב והמלצות

Racing The Beam: סקירה וביקורת ספר

הספר הראשון שיצא בסדרת Platform Studies של MIT מוקדש כולו לקונסולת Atari 2600: מראשיתה כתחליף ביתי למשחקי הווידאו שהופעלו במטבעות, דרך ימי הזוהר שבהם שלטה ביד רמה בשוק, ועד למשבר הגדול של משחקי הווידאו בשנת 1983 – וגם קצת מעבר לו. את מי זה יכול לעניין כיום?

הספר Racing The Beam
הספר Racing The Beam

להמשיך לקרוא Racing The Beam: סקירה וביקורת ספר

סיפורי אופטימיזציה: אקראיות זולה

לפני שנתיים ומשהו הצגתי פתרון ליצירת רקע גרפי לתצוגה, כאשר אין למיקרו-בקר עצמו מספיק זיכרון כדי לאחסן רקע כזה. הפתרון שלי היה ליצור את הרקע בזמן אמת על בסיס שרשרת ניתנת-לשחזור של מספרים אקראיים. זה עבד יפה, אך דרש הרבה משאבי עיבוד. ייתכן שהפתרון המהיר, החסכוני והחכם מכולם מסתתר דווקא בקוד של משחק וידאו בן שלושים ושלוש שנים!

צילום מסך מתוך Yar's Revenge, באמולטור Atari 2600 ל-PC
צילום מסך מתוך Yar's Revenge, באמולטור Atari 2600 ל-PC

להמשיך לקרוא סיפורי אופטימיזציה: אקראיות זולה

הלו אסתי #1: בלינק Reloaded

בפוסט האחרון בסדרה התבלבלתי בכותרת, ונתתי לו את המספר 2 אף על פי שהקודם היה 0. כדי לתקן את השיבוש וגם כדי לעשות קצת סדר בעניינים, הנה פוסט מס' 1 – בו אציג בצורה מסודרת סביבת פיתוח חלופית למיקרו-בקרים ממשפחת STM8, ואת תהליך העבודה המפורט ליצירת פרויקט Blink. אם אתם רוצים להתנסות עם המיקרו-בקרים האלה, זה בהחלט המקום להתחיל!

להמשיך לקרוא הלו אסתי #1: בלינק Reloaded

הלו אסתי #2: הבלינק הקשה מכולם

בפרק הקודם התלוננתי על חוסר נוחות בהתקנת שרשרת הכלים עבור לוחות STM8S הזולים שמצאתי באיביי (מאז השגתי, אגב, מספר לוחות זולים עוד יותר עם מיקרו-בקר מדגם STM8S103F3P6, שיש לו יותר EEPROM). אז מה אתם חושבים, העניינים נעשו פשוטים יותר כשניגשתי לכתוב ולהעלות את קוד ה-Blink?

בלינק עם STM8S
בלינק עם STM8S

להמשיך לקרוא הלו אסתי #2: הבלינק הקשה מכולם