ריתוך פלסטיק בסיבוב #3: תיקון שבועות

מנוף הצעצוע החשמלי של הילדים היה במצב לא טוב: הצידוד שלו הפסיק לעבוד, וחלק קטן-אבל-חשוב נשבר באחד ממקטעי הצריח (ככה, מסתבר, נקראת ה"רגל" של מנופי עגורן כאלה). בדיקה יסודית של הנזק העלתה פתרון מעשי אחד בלבד – טכניקת ריתוך הפלסטיק בסיבוב.

ביתן העגורן המשופץ
ביתן העגורן המשופץ

להמשיך לקרוא ריתוך פלסטיק בסיבוב #3: תיקון שבועות

סקירה וביקורת ספר: 10PRINT

במקביל לסדרת הספרים Platform Studies, בה מציגים פלטפורמות מחשוב קלאסיות בהקשרים רחבים, סדרת Software Studies של MIT מתיימרת להציג את הקוד עצמו – מה שמתכנתים/ות יוצרים – בהקשרים היסטוריים, תרבותיים, כלכליים ועוד. הספר שאסקור כאן, מסדרה זו, הולך לקיצוניות גדולה עוד יותר ומתבונן בשורת קוד אחת ויחידה: תוכנת BASIC זעירה שמציירת מעין מבוך אינסופי על מסך הקומודור 64 . האם אפשר לומר על תוכנה שכזו מספיק דברים מעניינים בשביל למלא ספר שלם?

כריכת הספר

להמשיך לקרוא סקירה וביקורת ספר: 10PRINT

Programmer Not Responding

זהו סיפור של תעלומה ומסתורין, בו חקירה מקיפה ועקשנית מצליחה לחשוף כנגד כל הסיכויים את האמת מאחורי הבלתי-אפשרי לכאורה, ולהחזיר לחיים מקרה אבוד. או, במילים פשוטות יותר, איך תיקנתי לוח ארדואינו מקולקל.

הארדואינו של ICStation - לא תמים כמו שהוא נראה
הארדואינו של ICStation – לא תמים כמו שהוא נראה

להמשיך לקרוא Programmer Not Responding

ארדואינו, תראה מה עשית!

בניגוד למה שנהוג לפעמים לחשוב (ומה שחשבתי בעצמי עד לא מזמן), ארדואינו הוא לא שער לעולם ה-Embedded אלא עולם בפני עצמו. מה מאפיין את העולם הזה, ואיזו מטרה בעצם הוא משרת?

להמשיך לקרוא ארדואינו, תראה מה עשית!

קיט ATmega328: בדיקה שיטתית

לאחרונה קיבלתי לבדיקה שני קיטים (מתוך חמישה) שנקנו במזרח הרחוק. כל קיט כולל מיקרו-בקר ATmega328P-PU עם Bootloader צרוב מראש של ארדואינו Uno, תושבת, מתנד גביש 16MHz עם שני קבלים קרמיים מתאימים, וכן מייצב מתח 7805 סטנדרטי עם שני קבלים אלקטרוליטיים לייצוב הכניסה והיציאה. הקונה לא הצליח לגרום לכל אלה לעבוד כ"ארדואינו על מטריצה". אז איפה הבעיה?

הקיטים עם הבעיה המסתורית
הקיטים עם הבעיה המסתורית

להמשיך לקרוא קיט ATmega328: בדיקה שיטתית

קיט לאימון בהלחמת SMD: סקירה וביקורת

פה ושם כבר יצא לי להלחים ג'וק בודד במארז SMD כלשהו, אך ביומיום אני עדיין עובד עם רק רכיבי Through-hole. לפני זמן-מה, כשאספתי רכיבים להזמנה גדולה יחסית מאתר ICStation, גיליתי שם קיט מרשים שמיועד לאמן את המלחים המתחיל בעבודה עם רכיבי SMD. מפה לשם הוא מצא את דרכו לעגלת הקניות, והנה ההתרשמות שלי ממנו.

הקיט המוכן בפעולה
הקיט המוכן בפעולה (אור ה-LED נראה חלש באור השמש…)

להמשיך לקרוא קיט לאימון בהלחמת SMD: סקירה וביקורת