כש-Microchip פונה למתחילים

לאחרונה הועלתה ליוטיוב סדרת סרטונים חדשה בשם Microchip Minutes, שמשלבת מספר פיתוחים חדשים (או חדשים יחסית) של החברה. על מה מדובר, והאם יש בהם בשורה גדולה למתחילים ולחובבים?


להמשיך לקרוא כש-Microchip פונה למתחילים

העברת מידע באמצעות סמן העכבר

האם ניתן להשתמש בקלט העכבר של המחשב האישי להעברה של נתונים בינאריים, ממערכת חומרה חיצונית אל תוכנה? ומה שחשוב לא פחות, האם ניתן לעשות זאת בלי להפריע יותר מדי לשימוש הרגיל בעכבר? מסתבר שבמגבלות מסוימות התשובה חיובית – ובפוסט הנוכחי אסביר איך עשיתי את זה.


(וידאו באנגלית)

להמשיך לקרוא העברת מידע באמצעות סמן העכבר

I AM ERROR: סקירה וביקורת ספר

בשנות השמונים המאוחרות והתשעים המוקדמות, כשהקונסולה NES של נינטנדו שלטה בשוק ביד רמה, הייתי שקוע במחשב האמיגה ולא שמתי לב מה קורה מסביב. הספר I AM ERROR  מסדרת Platform Studies של MIT הראה לי, באיחור של 25 שנים אמנם, מה הפסדתי.

הספר I AM ERROR להמשיך לקרוא I AM ERROR: סקירה וביקורת ספר

אנרגיות חיוביות

בתכנון של מערכות Embedded אנחנו עובדים תמיד במסגרת אילוצי משאבים. לפעמים האילוצים האלה מכתיבים את הכדאיות של צורות מימוש שונות – והאופן שבו זה קורה לא תמיד מובן מאליו . בפוסט זה אציג חישובים שערכתי כדי לבדוק, על הנייר, את צריכת החשמל של שתי חלופות במערכת שבה הפרמטר הזה חשוב במיוחד.

להמשיך לקרוא אנרגיות חיוביות

חיישן מרחק אולטרא-סוני HC-SR04: כל הפרטים

ה-HC-SR04 הוא חיישן מרחק זול, נפוץ ופשוט להפעלה שמככב באינספור יצירות של מייקרים חובבים, החל מפרויקטי למידה בסיסיים לארדואינו ועד לכלי רכב אוטונומיים. בפוסט זה נחקור את המודול לעומק, ונבין – באמצעות מדידות, תצפיות ובחינה מקרוב של הרכיבים – כיצד בדיוק הוא מבצע את תפקידו.

חיישני מרחק אולטרא-סוניים מדגם HC-SR04
חיישני מרחק אולטרא-סוניים מדגם HC-SR04

להמשיך לקרוא חיישן מרחק אולטרא-סוני HC-SR04: כל הפרטים

סריאל דרך RF Link Kit: יש מצב?

תקשורת טורית, כמו זו של הארדואינו עם המחשב, היא נוחה ושימושית, ואם מצליחים לממש אותה בצורה אלחוטית זה עוד יותר שימושי. בפוסט זה אתאר את המגבלות העקרוניות והטכניות על מימוש אלחוטי של הסריאל דרך מודולי הרדיו הפשוטים והזולים (RF Link Kit) – כהקדמה לניסיון לבצע זאת בפועל.

שני זוגות RF Link Kit בתדר 433MHz
שני זוגות RF Link Kit בתדר 433MHz

להמשיך לקרוא סריאל דרך RF Link Kit: יש מצב?