צ'יפים ישנים, צרות חדשות

אם יש לכם לוחות ארדואינו לא מקוריים ישנים (דגמי Duemilanove או Uno עם שבב תקשורת של Prolific או FTDI), ומערכת הפעלה Windows חדשה, סביר להניח שהלוחות יפסיקו – או כבר הפסיקו – לעבוד. למה זה קורה ומה עושים?

להמשיך לקרוא צ'יפים ישנים, צרות חדשות

STM8S: תחליף ארדואינו לרציניים?

ממציאי הארדואינו קיבלו כמה החלטות חכמות, שהפכו את המוצר שלהם להצלחה עולמית – אך הוא לא מהווה מבוא טוב לעולם ה-Embedded. כיום, לוחות פיתוח זולים למיקרו-בקרים ממשפחת STM8S הם אחת החלופות המעניינות ביותר למי שזה הכיוון שלו. הנה הסיבות לכך שלוחות אלה צריכים לסקרן גם אתכם.

מבחר לוחות פיתוח סיניים ל-STM8S
מבחר לוחות פיתוח סיניים ל-STM8S

להמשיך לקרוא STM8S: תחליף ארדואינו לרציניים?

האם יש עתיד ל[הכנס מיקרו-בקר כאן]?

חברת Microchip מתכננת (שוב) לקנות את Atmel, אחרי שהדיל המתוקשר עם Dialog נכשל (כנראה), ושוב הפורומים רוחשים משמועות וספקולציות. האם הרכישה תצא הפעם לפועל? האם הבעלים החדשים ישמרו ויפתחו את ארכיטקטורת AVR של Atmel, או יסלקו אותה מהשוק? ואולי כל זה אינו אלא פרפורי הגסיסה של עולם ה-8-ביט? ובהקשר זה, מה צופן העתיד ל-PIC32? שאלות אלה מדגישות התלבטות נפוצה: איזו ארכיטקטורה כדאי למתחילים ללמוד לעומק?

מיקרו-בקרים של Atmel. יש להם עתיד?
מיקרו-בקרים של Atmel. יש להם עתיד?

להמשיך לקרוא האם יש עתיד ל[הכנס מיקרו-בקר כאן]?

במקרה הכי גרוע

נניח שאומרים לכם לפתח מערכת מבוססת ארדואינו, עם האילוץ הבא: בכל שעה של פעילות המערכת, יש סיכוי של אחד למאה שבייט מסוים איפשהו במיקרו-בקר ישתנה פתאום לערך אקראי, או שהלחמה כלשהי תתנתק למשך מספר שניות. האם תסכימו לקבל עבודה כזו? ומה תעשו כדי למנוע, או לפחות למזער, את הנזקים הפוטנציאליים?

להמשיך לקרוא במקרה הכי גרוע