האקינג בדרך לירח

כדי להביא בני אדם לירח, סוכנות החלל האמריקנית ושותפיה פיתחו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לאותה תקופה; אך ברגעי האמת, אפילו הם נזקקו לא פעם לאלתורים יצירתיים ולהאקינג מסוג הגס ביותר. הנה סיפורו של מתג פשוט שכמעט מנע את הנחיתה של אפולו 14.

שני ספרי חובה מרתקים לכל מי שמתעניין בתוכנית החלל האמריקנית
שני ספרי חובה מרתקים לכל מי שמתעניין בתוכנית החלל האמריקנית

להמשיך לקרוא האקינג בדרך לירח

איך הוספתי ממשק סריאלי ללוח ממסרים

לאחרונה התגלגל לידיי לוח עם שמונה ממסרים, שאמור לעבוד בשליטה מתוכנה במחשב (דרך חיבור USB). אלא שהתוכנה לא קיימת בשום מקום, הכלים ליצירה של תוכנה חדשה מוזרים מדי, ואני בכלל רוצה לשלוט בלוח דרך ארדואינו. מה עושים? קדימה, האקינג לחומרה!

לוח הממסרים המשופר
לוח הממסרים המשופר

להמשיך לקרוא איך הוספתי ממשק סריאלי ללוח ממסרים

האקינג למחוונים אנלוגיים: חוק אוהם בפעולה

קיבלתי ערמה קטנה של מחוונים אנלוגיים ישנים, שנאספו מכל מיני מקורות מוזרים, ויחד איתם משימה: לשלוט בהם בעזרת ארדואינו כך שזה ייראה כאילו הם מגיבים למשהו אמתי. הגיע הזמן לשלוף את הנוסחאות, את המחשבון ואת קיט הנגדים הגדול ביותר במגירה!

להמשיך לקרוא האקינג למחוונים אנלוגיים: חוק אוהם בפעולה

פרויקט: פדל להחלפת שפות

כפי שחלקכם כבר יודעים, העבודה ה"ראשית" שלי בשנים האחרונות היא בתרגום מאנגלית ובעריכה, וזה אומר – בין השאר – שאני מחליף כל הזמן בין השפות במקלדת, בעזרת צירוף המקשים Alt+Shift. אפשר היה לחשוב שאחרי שנים ההחלפה הזו תהפוך לטבע שני, אך לעתים קרובות מדי מצאתי את עצמי בכל זאת מקליד בטעות בשפה הלא-נכונה, או סתם מאבד את רצף הכתיבה בגלל ההחלפה הידנית. אתם כבר מריחים את המייקינג, נכון?

חיבור הפדל למחשב באמצעות Digispark
חיבור הפדל למחשב באמצעות Digispark

להמשיך לקרוא פרויקט: פדל להחלפת שפות