אתם עומדים לשמוע הרבה על דלפי

והסיבה שאתם עומדים לשמוע הרבה על דלפי היא ספר שהגיע אליי היום בדואר: Delphi XE2 Foundations, ספר חדש לגמרי (יצא לאור ביוני 2012) שמכסה את השפה של סביבת הפיתוח המדהימה הזו במלואה.

Delphi book with Delphi
ספר על דלפי. ברקע: דלפי

בשנים האחרונות, הספרים על דלפי (רובם ככולם מאת מרקו קנטו, שאת ספרו על יסודות שפת Object Pascal תרגמתי) היו למעשה כמעט המשכים האחד של השני, והם כללו בעיקר עדכונים ושינויים מגרסת דלפי הקודמת לזו שאחריה. מצב כזה הקשה מאד על לימוד מסודר של השפה – הברירה היתה לקנות ערמה של ספרים, חלקם מיושנים וקשים להשגה, ולעבור על כולם לפי הסדר – או לנבור בפורומים ובבלוגים למיניהם ולצרף רסיסי מידע מפוזרים ומבולגנים ללא תקנה.

כמובן, ההיכרות הפרטית שלי עם השפה התקדמה לא מעט מאז שנת 1999, כאשר התחלתי לעבוד עם סביבת הפיתוח Delphi 5. עדיין, יש תחושה של חוסר מסוים – שאני מכיר רק את מה שבמקרה נחשפתי אליו, ואני לא באמת מודע לכל האפשרויות שהתוכנה המודרנית מציעה לי. הספר החדש הוא הזדמנות מצוינת לבדוק את העניין, וגם להוריד קצת חלודה מיכולות התכנות באופן כללי.

Delphi 5 IDE
סביבת הפיתוח המשולבת Delphi 5, עובדת כמו חיה גם אחרי 13 שנים!

אז בלי קשר לפוסטים השוטפים בנושאי חומרה ומיקרו-בקרים, אני מתכוון לתעד פה גם את חווית ה"לימוד מחדש" של תכנות: מושגים, טכניקות, אתגרי תכנות גדולים וקטנים ועוד, בדלפי – וגם בשפת C, שיהיה 🙂

נ.ב. פחות מעשרים וארבע שעות אחרי שקיבלתי את הספר, השם שלי כבר התנוסס באתר של המחבר בתור תורם לרשימת התיקונים, וזאת בזכות טעות דפוס קטנה אבל חשובה שגיליתי. האינטרנט זה דבר מדהים!

להרשמה
הודע לי על
5 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

שלום. שאלה קטנה לגבי דלפי מאת מתכנת מתחיל: למה זה טוב? בינתיים התרשמתי מאוד לטובה מג'אווה והתפלצתי מ-C. תוכל לכתוב את היתרונות החסרונות והשימושים הנפוצים של דלפי ואולי של שפות אחרות?

תודה!

הלינק לPDF שבור

מסתבר שהבעייה היא אצלי .