הַיי, TI!

ובכן, נכנעתי ללחץ החברתי ולמחיר המפתה, ורכשתי את ערכת הפיתוח למתחילים MSP430 Launchpad של חברת TI (טקסס אינסטרומנטס). הערכה נקנתה ישירות מהאתר ($4.30 ליחידה, כולל הכל), והגיעה תוך ימים ספורים עד הבית עם שליח של FedEx. הנה מה שמצאתי באריזה המפוארת:

  • לוח הפיתוח עצמו (דגם MSP-EXP430G2, אם הבנתי נכון)
  • שבב MSP430G2553 (מורכב מראש על הלוח) – מהירות שעון 16MHz, זיכרון פלאש 16KB, זיכרון SRAM של 512 בייטים, 16 ביט
  • שבב MSP430G2452 – מהירות שעון 16MHz, זיכרון פלאש 8KB, זיכרון SRAM של 256 בייטים, 16 ביט
  • כבל USB לחיבור הלוח למחשב (חיבור A זכר לחיבור Mini זכר)
  • עלון עם מדריך מקוצר מאד להתקנה, הגבלת אחריות וכאלה
  • מתנד קריסטלי זעיר בתדר 32.768KHz (להתקנה אופציונלית)
  • 2 X מחבר 10 פינים זכר-לנקבה (להלחמה אופציונלית לחיבורי היציאות שבלוח, במקום חיבורי זכר-לזכר המולחמים מראש)
  • 2 X מדבקה קטנה עם לוגו הרקטה של המוצר

MSP430 LaunchPad box contents

תכולת הקופסה של ערכת הפיתוח (המדבקות מסתתרות בתוך העלון)

השלב הבא היה להשיג סביבת פיתוח מתאימה. באתר של TI מוצעות שלוש אפשרויות, כל אחת עם החסרונות שלה: סביבת פיתוח במשקל 600MB, שהגרסה החינמית שלה מוגבלת לקוד מקומפל בגודל 4KB, סביבת פיתוח מבוססת Eclipse במשקל 1.5GB שהגרסה החינמית שלה מוגבלת ל-16KB, וגרסה בקוד פתוח שמי יודע עד כמה היא מסורבלת להתקנה ושימוש.

השבב עצמו מסוגל ממילא לאחסן 16KB בלבד, אז בחרתי באופציה השניה. לכאורה הייתי אמור לבחור בשלישית – אין הגבלה על גודל הקוד, ומה רע בקוד פתוח וכל זה – אבל למרות החיבה לפירוק והרכבה של דברים, אני עדיין רוצה לבחור באילו דברים להתעסק בעצמי ואילו "להוריד מהמדף" – בדיוק כמו שאם אני עושה עבודת נגרות, זה לא אומר שאני חייב להכין את הפטיש והמשור בעצמי.

ועכשיו לרגע האמת: חיבור הלוח למחשב. השבב אמור להגיע עם תוכנית מדידת טמפרטורה לדוגמה (יש חיישן מובנה איפשהו בפנים) ולפעול מיד עם החיבור. ובכן, משהו עובד, נורות מהבהבות. מגניב! העליתי בסביבת הפיתוח קוד לדוגמה שמתאים לשבב המותקן – יש מספר דוגמאות שמגיעות עם התוכנה – ובלי להבין יותר מדי מה אני עושה, שיניתי את הקוד כדי שיהבהב (אני מקווה) כמו משוגע בשתי הנוריות המובנות של הלוח. קימפלתי – זה לקח הרבה זמן – ו… רגע, איך בכלל טוענים את זה ללוח?!

כעבור רבע שעה…

אוקיי, שני דברים. קודם כל, הצלחתי להסב את הקוד למשהו שמהבהב בשתי הנורות (זה היה טיפה פחות טריוויאלי ממה שהנחתי), לטעון ללוח ולהריץ. העסק עובד. אבל מבחינת האינטואיטיביות, הידידות למתחילים והנוחות – גם של סביבת הפיתוח עצמה וגם של הקוד – אין ספק שהארדואינו הרבה, הרבה יותר טוב. אם התחום הזה חדש לכם, ובמיוחד אם אין לכם נסיון בתכנות, לכו על הארדואינו. ההפרש הכספי שווה את זה.

MSP430 vs Arduino
MSP430 (מימין) נגד ארדואינו

אני אמשיך לשחק עם הלוח של TI כשיהיה לי זמן, וברגע שיהיה לי משהו לומר עליו שהוא יותר מגישושים אקראיים באפלה, אשתף אתכם.

להרשמה
הודע לי על
4 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

יש לך מושג אם יש גרסה של BSL או של msp430-objcopy שרצה על ARM? יש לי חישן המבוסס על הMSP430 והוא מחוברר למחשב מבוסס ARM…. אני רוצה לטעון את היחידה עם ה-MSP430 ממחשב ה-ARM ולא מצאתי עדיין גרסה של LOADER שרצה על ARM…

אפשר להזמין גם לארץ?
מה תוספת העלות?