רשמים מהארדואינו ב-$9 של Borderless Electronics

פרויקט מימון ההמונים הראשון שהשתתפתי בו התגלה כהצלחה: "ארדואינו ב-9 דולר" של הרולד טימיס ו"Borderless Electronics". מדובר בהעתק של ארדואינו לאונרדו, במחיר שהוא – לדברי היזם – עלות מינימלית לחלוטין, והמטרה המוצהרת היא לאפשר גם למי שידו אינה משגת לקנות ארדואינו מקוריים להתנסות ולעבוד עם לוח תואם, אמין וזול. אוקיי, אז אולי אני לא דוגמה מייצגת במאה אחוזים לקהל היעד הזה, אבל בינינו, ספק גדול אם אפילו רבע מ-15,000(!) הלוחות שנוצרו במסגרת הפרויקט יגיעו לידיים של נזקקים אמתיים… אנחנו פשוט אוהבים לוחות פיתוח זולים, אין מה לעשות 🙂

9DA_Board_Reduced
תואם הלאונרדו של Borderless Electronics

הקמפיין הסתיים, נסגר ובינתיים אינו ממשיך בשום מסגרת אחרת. מחיר לוח בודד היה כאמור תשעה דולרים, בתוספת שלושה דולרים למשלוח בדואר רשום. ככל שהפרויקט תפס תאוצה, היזם הוסיף יעדי כמויות הולכים וגדלים, ואיתם תוספות ללוח הבסיסי: מתאם לסוללה, קיט רכיבים בסיסי, כבל USB ועוד כמה רכיבים לקיט. לשמחתי, עדכונים ענייניים מהפרויקט זרמו בצורה מסודרת, והדברים התרחשו מהר יותר מלוח הזמנים המשוער – וכך, כבר היום, הגיעה עד אליי החבילה:

תוכן החבילה מ-Borderless Electronics
תוכן החבילה מ-Borderless Electronics

הלוח היה ארוז בשקית אנטי-סטטית שאינה מופיעה בתמונה, ואילו השקית שמשמאל הכילה את הרכיבים הבאים:

קיט הרכיבים שצורף לארדואינו-בתשעה-דולר
קיט הרכיבים שצורף לארדואינו-בתשעה-דולר

ללא ספק, עסק משתלם למדי. אך האם זה עובד?

ההתקנה לא היתה חלקה לגמרי. מערכת ההפעלה (Win7) לא זיהתה בעצמה את מנהל ההתקנים המתאים, והיה צורך להתקין אותו ידנית על ידי איתור ההתקן הסורר ב-Device  Manager והכוונתו למנהל ההתקנים של לאונרדו, שנמצא בתיקיית-המשנה Drivers של סביבת הפיתוח. לאחר הפעלה מחדש של סביבת הפיתוח וחיבור מחדש של כבל ה-USB, מערכת ההפעלה הסכימה לזהות את הלוח וניתן היה לתכנת אותו כ-Arduino Leonardo בלי שום בעיה. תוכנית Blink עבדה, ועבדה גם תוכנית לדוגמה שמזיזה את סמן העכבר בשליטה מהלוח. בקיצור, עובד.

לפני זמן-מה התארח מאסימו בנזי, אבי הארדואינו, בשידור וידאו של אתר AdaFruit ואמר שהוא אינו מבין מדוע משתמשים לא מתקדמים בהמוניהם מארדואינו Uno ללאונרדו. מבחינתי, כפי שכבר ציינתי פה ושם, הסיבה היא תצורת ה-SMD של המיקרו-בקר בלאונרדו: אי אפשר להחליף אותו בקלות, או לשלוף אותו החוצה לשימוש עצמאי. במילים אחרות, בעוד שה-Uno הוא לוח פיתוח במלוא מובן המילה, הלאונרדו קרוב יותר במהותו למוצר מדף, ואני כמפתח מעדיף את האופציה בעלת הגמישות המקסימלית. גישה זו, בתוספת תג המחיר של הלאונרדו והעובדה שלא היו עדיין חיקויים סיניים מספיק זולים באיביי, מנעה ממני להצטייד בלוח כזה. אבל מחיר של 12 דולרים בשביל לוח וכמה רכיבים שימושיים – את זה אני מוכן לסבול…

האם מישהו מכם קנה לוח כזה? האם אתם חסידים של תצורת DIP הקלה להחלפה או שעברתם ללאונרדו בלי למצמץ, ולמה? מה התשובה שלכם למאסימו? קדימה, תגובות!

להרשמה
הודע לי על
11 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

שמעתי עכשיו מטימיס שיש לו פרוייקט חדש. אין לי מושג אם הארדואינו ששם תחרותי, אבל גם הערכה של כל החלקים וגם הקורס נראים מעניינים –
http://www.indiegogo.com/projects/be-maker-kit-plus-free-lessons-on-electronics-from-zero-to-internet-of-things

לדעתי הסיבה שלא זונחים את הUNO לטובת לאונרדו היא שמצד אחד אף אחד לא יקח אותו בתור ארדואינו ראשון כי יעדיפו את הבסיס ולא מספיק שווה אם רוצים להתקדם קצת לכיוון המגה.

עידו, מסכים איתך בכל מילה, תודה על העידכון.

באייבי מצאתי לאונרדו ב39 שח כולל משלוח

ומיקרו ב28 שח כולל משלוח

אני יודע שלא קשור אבל…
איך לא אמרת כלום על הארדואינו החדש והמטורף yun !?!@!

מעניין, חבל שלא ראיתי את זה קודם. בעיני היתרונות הבולטים של לאונרדו הם היכולת להיות מקלדת או עכבר בלי תוכנה בצד המחשב, פרוססינג או אחרת – מה שהופך אותו לקונטרולר מעולה למשחקים ותוכנות צפיה שונות, וזה שיש לו 4 אינטראפטים במקום שניים – נכס חיוני למי שצריך את זה, יצא לי להשתמש בזה בפרוייקט או שניים. בין החסרונות הבולטים שלו תהליך ההתחברות הארוך מדי שלו למחשב – קודם הוא מזדהה בתור פורט סריאלי אחד ואחר כך אחר (לוקח המון זמן ולא תמיד מסתיים בהצלחה), וזה כתוצאה ממה שבסופו של דבר אפשר לייחס לרצון של המפתחים לשמור על תאימות אחורה; שאיפה… לקרוא עוד »

מעניין. אני מכיר את טימיס ממקום אחר, אבל לא יצא לא לשמוע על הפרוייקט הזה (לא יצא לי אף פעם להתעסק עם ארדואינו ואלקטרוניקה). מההיכרות המוגבלת שלי איתו, בהחלט לא מפתיע אותי לשמוע על הפרוייקט.