לקראת 2016: תמונת מצב

לפני שנה, פלוס מינוס, עזבתי את ניהול הפורומים של אתר מייקרס, כתבתי את SMD (מישהו משתמש בזה? תהיו כנים) והתכוננתי לבצע את הריתוך-בסיבוב הראשון שלי. מאז קרו הרבה דברים – והרבה דברים אחרים שתכננתי דווקא לא קרו, או לפחות עדיין לא קרו. אז מה צופן העתיד הנראה לעין לי ול"בייט הלבן"?

סכמה של מעגל ב-KiCAD
סכמה של מעגל ב-KiCAD. גם אם תגדילו זה לא יהיה לגמרי ברור 🙂

חם מהתנור: KiCAD

מי שעוקב אחרי דף הפייסבוק שלי (רמז, רמז) כבר יודע שלא מזמן שלחתי לייצור את המעגל המודפס הראשון שתכננתי אי פעם. המעגל פשוט למדי, וכמובן שאציג אותו כאן כשיגיע – ובשאיפה גם יעבוד… אבל הפואנטה היא שהתחלתי ללמוד לשרטט מעגלים מודפסים, וזה צעד גדול וחשוב מאד גם לי כמייקר, וגם מבחינת השירותים שאוכל להציע ללקוחות.

בניגוד למקובל בחוגי המייקרים, בחרתי לעבוד לא עם Fritzing או הגרסה החינמית/מוגבלת של Eagle, אלא עם תוכנה בשם KiCAD. למה? ככה יצא. מדובר בתוכנה רצינית, זמינה במגוון פלטפורמות, בקוד פתוח ובלי מגבלות. השימוש בה לגמרי לא מובן מאליו, אך בכל זאת יותר פשוט ממה שחששתי שיהיה. בשלב זה אני קורא את המדריכים (זמינים באתר התוכנה) ומתאמן על מעגל הניסוי הבא שלי, שהשרטוט הסכמטי שלו מופיע למעלה.

חם מהתנור 2: Cypress

במקביל, אני ממשיך לנסות ולהתעמק בלמידת המערכת האקולוגית של PSoC 4 מבית Cypress. גם כאן, מדובר בבחירה לא שכיחה בעולם המייקרים, ולא כל כך במפתיע: מדובר בעולם חדש לגמרי של אפשרויות, עם כמות עצומה של חומר שצריך ללמוד – לא רק כדי למצות, אלא בכלל כדי להתחיל להבין את הפוטנציאל. אני מקווה שאוכל לעשות זאת ולספר לכם על כך.

בינתיים, הנה פרויקט קטן עם PSoC 4 שהעליתי לאתר hackster.io: הפקה של גל סינוס לרמקול, באמצעות מגבר שרת (פעם ראשונה שהשתמשתי בכזה, פרט לקורס מקוון אחד) ורכיב ה-IDAC של המיקרו-בקר – מודול פנימי שמסוגל להוציא זרם אנלוגי, שנמדד במיליוניות אמפר.

על אש בינונית: הוויקי בעברית ל-Embedded

אני ממשיך לעבוד על הוויקי שלי: אחרי שכמעט השלמתי את תיאור הפונקציות הנפוצות של ארדואינו, וצלחתי את הספריות EEPROM ו-Servo, אני צובר כוחות להסתערות על שאר הספריות המובנות (LiquidCrystal, SD ועוד). זו עבודה קשה שעדיין לא החזירה את ההשקעה מבחינת חשיפה ושימוש של מייקרים בישראל, אבל אין ספק שבסופו של חשבון היא תישאר ותשפיע הרבה אחרי שהפוסט הזה, למשל, יירד למעמקי האינטרנט החשוכים ויישכח שם.

לכן, אני מנצל את ההזדמנות הזו לבקש מכם: אם הוויקי נראית לכם שימושית, הפיצו את השמועה וקישורים לדף הראשי או לדפים ספציפיים, לפי מה שמתאים. ואם היא לא נראית לכם שימושית, ספרו לי כדי שאדע לפחות מה הבעיה… 🙂

בהפשרה: Xmega ו-PIC החדשים

העבודה עם PSoC 4 לא באה להחליף את עולם שמונת הביטים. גם שם יש עוד המון ללמוד ולעשות, בין השאר להתקדם עם ה-ATXmega8E5 ועם מיקרו-בקרים מודרניים ממשפחת PIC Mid-range שקניתי וטרם הספקתי לנסות.

בנוסף, לא חסרים רעיונות לפרויקטים, נושאים באלקטרוניקה אנלוגית ועוד. בקיצור, כל הסימנים מעידים ש-2016 תהיה מעניינת ועמוסה מאד… להתראות בפוסטים הבאים!

להרשמה
הודע לי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות