ניתוח השתלה לג'ויסטיק מיקרו:ביט

החיפזון מהשטן, ובאתרים סיניים עוד יותר. הנה ניתוח קטן שעשיתי למוצר זול, כדי שלא אצטרך לקנות לו סוללה יקרה…

לוח micro:bit בתוך לוח ג'ויסטיק

כדי לעניין קצת את הילדים בלוח ה-BBC micro:bit, חשבתי על פרויקט שהצריך תוסף ג'ויסטיק (או gamepad, לא חשוב לענייננו). מצאתי משהו זול כזה בעליאקספרס, והוא נראה מגניב במיוחד כי חוץ מהמחיר, היה בו בית סוללה מובנה. שיערתי, לפי העין, שמדובר בסוללת 18650, וכאלה יש לי מסוללות ישנות של מחשבים שפירקתי.

אך כידוע, באתרים הסיניים הכול נראה גדול יותר, וכשהלוח הגיע הבנתי שבית הסוללה מתאים רק ל-AA. אבל גם זה סבבה לגמרי, לא? חוץ מהקטע ששמתי סוללה טריה לגמרי וזה לא עבד. אחרי עוד כמה בדיקות חזרתי לדף המוצר, ושם גיליתי את מה שהייתי צריך לקרוא מראש: הגודל הוא כמו של AA, אך הסוללה הדרושה היא ליתיום-יון 14450. זה סוג שהוא גם נדיר יחסית, וגם יקר ברוב המקומות. וואלה יופי.

תוסף gamepad ל-BBC micro:bit
התוסף כפי שהגיע מסין (לחצו להגדלה)

הסוללה היא אלמנט חשוב בלוח הזה, כי קשה לנייד אותו בלעדיה. אחרי שקילה של מספר אופציות לא אופטימליות, כמו הדבקה של בית סוללות 3xAAA מאחורי הלוח, נזכרתי בסוללות הליתיום הקצרות שבהן השתמשתי בפרויקט הפעמון האלחוטי. הקיבולת שלהן אמנם נמוכה, אך זה חיסרון שאני יכול לספוג במקרה הנוכחי. גם הקוטר שלהן קצת יותר גדול משל AA, ובכל זאת נראה היה שעם קצת סיוע אפשר יהיה להתאים אותן לבית הסוללה.

הדפסתי בתלת ממד גליל שאמור היה להשלים את אורך הסוללה, עם "מסילה" משני צדיו בשביל פס מתכת, שיוליך את החשמל מהדק הסוללה אל המגע הרחוק ממנה. על הנייר זה נראה טוב, בפועל – בגלל קוטר הסוללה שמנע ממנה להיכנס למלוא העומק – המגעים הקפיציים דחקו אותה ואת ההדפסה שלי למעלה והם קפצו החוצה בכל פעם שרק נשמתי לידם.

ואז חשבתי: אם אני כבר משתמש בסוללה קצרה, למה לא להחליף את בית הסוללה שעל הלוח בהתאם? הנה בית הסוללה, שכבר היה לי בהישג יד, מצדו התחתון:

בית לסוללת LS16340 או CR123A
בית לסוללת LS16340 או CR123A (לחצו להגדלה)

הבעיה, כמובן, היא שבית הסוללה הקצר קצר. כדי להתאים אותו לחורים שעל הלוח, אצטרך "חוט מאריך". עם קאטר ומברג חתכתי כמה פיסות פלסטיק וכופפתי אחד מהפינים של בית הסוללה ב-90 מעלות:

בית הסוללה אחרי שיפצור
בית הסוללה אחרי שיפצור (לחצו להגדלה)

והלחמתי אותו ללוח, בתוספת כבל קשיח יחסית ודבק חם שחור לקיבוע. כמו שאפשר לראות בתמונה, זה עובד:

לוח מיקרו:ביט פועל בתוך התוסף המשופצר
התוצאה הסופית (לחצו להגדלה)

הג'וק 8-פינים למטה משמש לטעינת הסוללה, אם מחברים את הלוח ל-USB. גודל הסוללה לא ממש משנה לו, כל עוד היא ליתיום נטענת; זו אחת הסיבות שפתרון של סוללות AAA, או לא-ליתיום אחרות, לא היה מוצלח.

אחרי שהכול היה מוכן, שמתי לב שהתקנתי את בית הסוללה הפוך: הסימון של "+" עליו היה בצד הלא-נכון. כל עוד שמים את הסוללה עצמה בכיוון הנכון אין בעיה – אין הפרעה מכנית – אבל מה יקרה אם יום אחד הסימון הזה יבלבל אותי? ליתר ביטחון גירדתי אותו קצת עם סכין, צבעתי את השטח שמתחת לסוללה עם טיפקס, ועל הטיפקס צבעתי בשחור ואדום חד-משמעיים את הכיוון הנכון.

להרשמה
הודע לי על
1 תגובה
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

כתוב בצורה משעשעת ונחמדה:)