עדכונים וכאלה, אוקטובר 2020

גם אם טכנית הפוסט פורסם קצת לפני אוקטובר, אני בטוח שתסתדרו. הנה כמה עניינים טכניים, אדמיניסטרטיביים וכדומה שהצטברו בנוגע לבלוג, ובכלל, בתקופה האחרונה.

סופו של ה-Wiki

לפני חמש שנים בערך יצרתי Wiki במקביל לבלוג, במטרה לרכז שם את כל הרשומות הטכניות (תיעוד פונקציות ארדואינו, מידע על מיקרו-בקרים, טכניקות תכנות בסיסיות וכו'). הרעיון היה שהבלוג יציג פרוייקטים ועניינים שוטפים ומתקדמים, ואילו ב-Wiki יהיו כל הדברים שחשובים למתחילים ושאחרת היו הולכים לאיבוד בהיסטוריית הפוסטים.

עדכון החומרים ב-Wiki התגלה כמשימה לא קלה בכלל, אבל מה שהרבה יותר גרוע, לא הצלחתי למשוך קוראים לשם. עד היום, התכנים האלה לא הגיעו למקום סביר בחיפוש בגוגל, ואנשים לא מבקרים בהם כמעט ולא מקשרים אליהם מבחוץ. הקש ששבר את גב הגמל היה כשגיליתי לאחרונה, במסגרת מאבק עיקש במזריקי ספאם למיניהם, שקוד זדוני חדר לקובצי המערכת של ה-Wiki והפיץ ספאם משם.

לכן, החלטתי למחוק את ה-Wiki, אחרי שאעביר את התכנים הכי שימושיים משם בחזרה לבלוג – בעמודים מיוחדים, לא כחלק מזרם הפוסטים הרגיל. אתם יכולים לראות את תחילת העבודה הזו. ככה אוכל להיפטר מפרצת אבטחה אחת, ובשאיפה למנף את הסטטוס הסביר של הבלוג עצמו בגוגל כך שהחומרים האלה יהיו נגישים יותר. אני עדיין מחפש פתרון לאיתור זריז ונוח של קישורים ישנים מהפוסטים שלי ל-Wiki, כדי שאוכל לעדכן אותם.

מדעי המחשב להמונים

כפי שהעוקבים שלי בפייסבוק כבר יודעים, התנדבתי ללמד "מבוא למדעי המחשב" בכיתות ה' ו-ח'. כרגע זה נעשה בזום כמובן, וביה"ס צ'יפר אותי בנדיבות וצירף גם את כיתות ו', ז' ו-ט' לחגיגה. מבחינתי, זו דרך להכריח את הילדים שלי ללמוד את הנושא [הכניסו צחוק זדוני כאן], וגם הזדמנות לשייף את כישורי ההדרכה שלי – מי יודע מתי ואיך זה יהיה שימושי בעתיד.

החומר שאני מעביר בשיעורים האלה הוא לא החומר הרשמי של משרד החינוך או כל גוף אחר, אלא פשוט הדברים שנראים לי מצד אחד חיוניים כדי להבין מחשבים, ומצד שני פותחים את הראש ומגרים מחשבה. את השיעורים עצמם אסור וגם אין טעם להקליט, אבל את תוכניות השיעור ואת הלקחים-בדיעבד אני צובר בינתיים, מתוך מחשבה לנצל אותם שוב בהמשך הדרך, ואולי גם לפרסם אותם בפורמט מסודר כלשהו.

פרויקטים חדשים? פחחחחח

הקורונה, ובעיקר קבלת ההחלטות ה*$!%^&# של ההנהגה, פוגעת בכולנו בכל מיני אופנים, כולל בכיס. למזלי, אופי העבודות שלי הוא כזה שמבחינה כלכלית הנזק (בינתיים) לא היסטרי, אך מצד שני, זה אומר שגם בסגר מלא לא באמת מתפנה לי זמן נוסף לפרויקטים ותחביבים. לכן, גם אם יש אווירה של "הכול סגור ממילא ואין משהו אחר לעשות", בפועל אני לא מספיק לפתח וליצור יותר מדי דברים חדשים, והבלוג לא מתעדכן בשטף אדיר של פוסטים יצירתיים. זה מה יש.

ומה אצלכם?

בשלהי הסגר הראשון כתבתי פוסט, שהפרסום שלו התעכב עד שהרגשתי שהוא כבר לא ממש רלוונטי ומחקתי את הטיוטה, ואז הגיע הסגר השני. בגדול, תהיתי בו איך גזרות הקורונה ישפיעו על עולם המייקינג – מבחינת חבילות פחות זמינות ומשלוחים יותר יקרים, מבחינת פוקוס (האם יותר אנשים יתמקדו בתיקונים ושיפורים ביתיים, כדי לחסוך כסף או כי קשה להסתדר עם חנויות רגילות ו/או טכנאים), ומבחינת מחשבה קדימה – האם יותר אנשים ירצו ללמוד אלקטרוניקה ותכנות שאפשר לעבוד בהם מהבית, ואם כן, האם הם ירצו ללמוד את זה לבד כמו שהרבה מייקרים עושים.

בינתיים אין לי תשובות לאף אחת מהשאלות האלה, ואם יש למישהו מכם מידע על סמך תצפיות בשטח, שיחות זום או אני לא יודע מה, אשמח אם תשתפו אותו בתגובות!

להרשמה
הודע לי על
1 תגובה
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות