ה-PCB השני, שלישי ורביעי שלי

כפי שסיפרתי בפוסט על ה-PCB הראשון שלי, עוד לפני שהגיע כבר התחלתי לתכנן מעגלים נוספים. שלושה מהם נשלחו לייצור כמעט באותו זמן (בגלל החופשה של ראש השנה הסיני)  וכעת הגיעו ביחד. הנה לפניכם התוצאות:

לוחות ה-PCB החדשים, צד עליון ותחתון
לוחות ה-PCB החדשים, צד עליון ותחתון

גם הפעם שלחתי אותם לייצור דרך שירות התיווך של 4project, וגם הפעם הם הגיעו באריזות ואקום עם לוח או שניים אקסטרה מכל סוג.

הלוח הראשון הוא בעצם שני לוחות, שצריך להפריד ביניהם בחיתוך: לוח משדר ולוח מקלט לעבודה עם ג'וקים מסדרת PT2262/72. הלוחות מיועדים לרכיבי Through-hole, והם אוניברסליים במובן זה שהם מעניקים גישה לביטים של נתונים (אם הג'וק תומך בהם) ומאפשרים לשנות את כתובת הג'וק בעזרת ג'אמפרים.

ה-PCB לג'וקים מסדרת PT2262/72
ה-PCB לג'וקים מסדרת PT2262/72

כמובן שאציג את הלוחות האלה והשימוש שלהם בפועל אחרי שאלחים את הרכיבים. בגדול, הם יכולים להתאים למבחר יישומים של תקשורת RF בסיסית בבית, כגון צעצועים, פעמון/חיישן נפח אלחוטיים ועוד.

אותו PCB, צד שני

אותו PCB, צד שני

הלוח הבא הוא חלק מפרויקט של לקוח, כך שאינני יכול לספק פרטים מדויקים. הוא יכלול מיקרו-בקר מדגם ATtiny84, סוללת CR123A, לדים צבעוניים וגם מודול RF קטן.

ה-PCB השני
ה-PCB השני

מבחינת רכיבים וסידורם, זהו הלוח המורכב ביותר שייצרתי מאז שהתחלתי ב"קריירת" תכנון ה-PCB לפני כארבעה חודשים – אבל כבר יש אחד מורכב עוד יותר בתהליכים…

ה-PCB השלישי תוכנן בדקה התשעים ממש, כשהבנתי פתאום שאני צריך רמזורים קטנים לפרויקט שאני מכין לילדים, ושנותר לי זמן קצר מאד לצרף את הקבצים להזמנה קיימת. יצרתי בזריזות לוח עם מקום לשלושה לדים, שמתופעלים על ידי מיקרו-בקר PIC12F675. הוספתי גם שני קווי בקרה גנריים, דרכם אוכל לשלוח לג'וק במקרה הצורך פקודות מורכבות יותר מסתם הפעלה או כיבוי.

ה-PCB השלישי: רמזור
ה-PCB השלישי: רמזור

בלוח זה "התפרעתי" עם עיגול השוליים באחד הצדדים, ולשמחתי הוא יצא יפה. גם על לוח הרמזור ארחיב, כמובן, אחרי שאלחים אליו את הרכיבים ואתכנת את המיקרו-בקר.

זהו בינתיים – בשאיפה שלא יימצאו טעויות שלי או של היצרן בלוחות. האתגר הבא (אחרי הלוח הנוכחי שאני מתכנן) יהיה, אולי, PCB עם ארבע שכבות…

להרשמה
הודע לי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות