עדכונים ושינויים בבלוג, מרץ 2019

לטוב או לרע, שוב הגיע הזמן לשנות כמה דברים בבלוג. הנה הפירוט של הדברים שקורים מאחורי הקלעים, ושל הדברים שאתם כבר יכולים או תוכלו בקרוב לראות בעין.

כתב יד קטן

שדרוג תשתיות

לאחרונה גיליתי, באיחור מביך של מספר שנים, שאני זה שאמור לבחור את גרסת ה-PHP שהאתר המארח מספק למערכת של הבלוג. אז לפני כמה ימים, בטקס לא חגיגי של בחירה מתפריט נפתח, הבלוג זינק מטכנולוגיה של 2013 ל-2019, מה שבשאיפה ישפר את מהירות התגובה שלו וגם קצת את האבטחה – אם כי זה כבר כאב ראש שלי, לא שלכם.

כמו כן, הגרסאות האחרונות של WordPress (שעליו בנוי הבלוג) לחצו עליי בעדינות של מכבש דרכים לעבור לעורך הפוסטים החדש. יש לו מספר יתרונות, זה נכון, אבל דבר אחד שעוד לא הצלחתי לשכנע אותו לעשות זה ליישר את הטקסט בפוסטים לשני הצדדים כפי שעשיתי בעבר. אם זה ממש חסר לכם עכשיו, או שדווקא חיכיתם כל הזמן שאפסיק עם היישור המעצבן הזה, תגידו לי בתגובות – אבל לפני זה תקראו על נושא התגובות בהמשך הפוסט, זה חשוב.

תפריטים ועמודים

כן, לבלוג הזה יש תפריט שקצת מתחבא לו בצד (או למעלה או למטה, תלוי באיזה מכשיר מסתכלים), ולאחרונה החלטתי להעשיר אותו בחומרים שימושיים. אז ב"קישורים" הוספתי דף "מקומות למייקרים בישראל" עם רשימה של… הבנתם, וב"כלים" הוספתי טבלת קוד ASCII מרווחת ונוחה למתכנתים, וכן טבלה להמרה של מידות מפתחות ברגים (כן, אנשים מחפשים את זה).

בעתיד הקרוב אני מתכוון לעדכן ולסדר טוב יותר את התפריטים האלה ולהוסיף שם תכנים. אם יש לכם בקשה מיוחדת בנושא, נניח טבלה של קוטר חוטים וזרמים מקסימליים, תגידו (אבל רק אם אתם באמת מתכוונים להשתמש בזה!)

תגובות

הצד הטכני של התגובות לפוסטים תקוע לי כמו עצם בגרון כבר הרבה זמן. התוסף שאמור לנהל הרשמה לתגובות עושה עבודה מחורבנת, ואפילו לא נתן לי לעדכן לגרסה האחרונה – זה פשוט הפיל את כל הבלוג. ייתכן שהסיבה לכך היא גרסת ה-PHP הישנה שעוד הייתה בתוקף כשניסיתי את זה… אך בכל מקרה נמאס לי ממנו ואני מחפש חלופה. זה לא טריוויאלי, כי קשה לדעת מראש איך כל תוסף יתנהג בפריסה מימין לשמאל ובכלל, והכי גרוע זה לעשות ניסויים כאלה בלייב ולהחליף תוסף כל יומיים.

אם תיכנסו לבלוג ותראו פתאום משהו משונה באזור התגובות, אנא היאזרו בסבלנות. אני סובל מזה יותר מכם, בחיי. אם וכאשר אמצא תוסף חלופי, המשמעות היא גם שפוסטים ותגובות שנרשמתם אליהם בעבר יפסיקו לשלוח עדכונים ועל כך אני מתנצל מראש. נגד זה אין מה לעשות.

כרגיל, אשמח לשמוע פידבקים ורעיונות בתגובות או ישירות במייל info@idogendel.com . זהו, אפשר לחזור למייקינג 🙂

להרשמה
הודע לי על
10 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

רעיון: פינת האפליקציות השימושיות, הפניה לחנות אפליקציות

העורך החדש של וורדפרס דרעק בקשר לעברית (ושפות שעובדות מימין לשמאל באופן כללי).

ניסיתי אותו במשך חודש, לא מצאתי שום יתרון, ואז חזרתי לעורך הישן. נראה לי יותר אוסף של גימיקים מאשר פיצ'רים שבאמת צריך.

לא צריך תוסף כדי להישאר בעורך הקלאסי. צריך להוסיף שני פילטרים פשוטים לקובץ הפונקציות:

// disable for posts
add_filter(\'use_block_editor_for_post\', \'__return_false\', 10);

// disable for post types
add_filter(\'use_block_editor_for_post_type\', \'__return_false\', 10);

אתה מתכוון לתוסף שיודיע למשתמשים שיש תגובה לתגובה שלהם?

לא חיפשתי תוסף כזה כבר שנים, אבל רובם לא תואמים לעברית (RTL) ובכל מקרה, זה לרוב לא מצריך ממש קידוד, אלא קצת שינוי ב-CSS. מה לגבי התוסף הזה?
https://wordpress.org/plugins/postmatic/