משהו רקוב בממלכת ארדואינו

מאסימו באנזי, דויד קורטייס והאתר arduino.cc הם, מבחינת רוב המייקרים, כמעט שמות נרדפים לארדואינו עצמו. אך אם תציצו לרגע באתר arduino.org תגלו סיפור קצת שונה – וזו אינה מתיחה, אלא עסק רציני מאד שעשוי להשפיע בצורה מהותית על עתיד הארדואינו וכל מה שקשור אליו.

ארדואינו יון מיני (צילום מסך מ-arduino.org)
ארדואינו יון מיני מגיע לשוק, וזה לא העניין (צילום מסך מ-arduino.org)


באנזי וחבריו המציאו, כידוע, את הארדואינו ויצרו פחות או יותר את כל המערכת האקולוגית שלו. הלוחות הפיזיים המקוריים יוצרו באיטליה על ידי חברת Smart Projects Srl. בנובמבר האחרון חברה זו שינתה את שמה ל-Arduino Srl, ככל הנראה בעקבות יוזמות של באנזי להעניק רשיונות למותג ולייצור גם לחברות אחרות ברחבי העולם. העניין הגיע במהירות לבית המשפט, אך הבלגן ממש לא עוצר בזכויות על השם בלבד.

חברת Arduino Srl התחילה להמציא לוחות משלה, כגון היון-מיני שמופיע בתמונה למעלה או ה-Zero Pro, וכן מציעה סביבת פיתוח משלה שיודעת לדבר איתם – הכל, כמובן, מבוסס על המוצרים שהכרנו עד כה, כי זה קוד פתוח. במקביל, נראה שהחברה מנסה לסגור את הברז ל-Ardunio LLC ("המקורית"), גם מבחינת קשרים עם חברות אחרות וגם מבחינת מוצרים – בחנות המקוונת של arduino.cc כמעט לא נשאר כלום במלאי.

המצב הזה מעלה הרבה מאד סימני שאלה לגבי העתיד של ארדואינו. בטווח הקרוב צפוי, בוודאי, בלבול ניכר בין המותגים והמוצרים השונים הקשורים אליהם. בהמשך ייתכנו זעזועים רציניים במערכת האקולוגית כולה, ונדמה שהכל יכול לקרות – פיצול/דעיכה של הקהילה, מעבר לקוד וחומרה סגורים ומי יודע מה עוד.

מה דעתכם?

עד שיגיעו עדכונים נוספים, הנה הצד של מאסימו באנזי בסיפור.

להרשמה
הודע לי על
5 Comments
מהכי חדשה
מהכי ישנה לפי הצבעות
Inline Feedbacks
הראה את כל התגובות

הארדואינו כבר "out there"
גם מעבר לחומרה וקוד סגורים לא יכול להשפיע על המוצרים שכבר קיימים.

יכול להיות שהמהלכים המוזרים של קבוצת ארדואינו המקורית כמו הוצאת מדפסת תלת מימד וכל מני לוחות חדשים קשורה גם כן למה שמתבשל שם מאחורה?

נשמע בהחלט מטריד. האתר עם הorg הראה כמו העתקה ממש חצופה. נקווה לבשורות טובות יותר בעתיד.